توصيه‌هاي يك مرجع تقليد به سپاهيان؛

مكارم شيرازي: ارتش و سپاه جداي از يكديگر نيستند

يكي از مرجع تقلید جهان تشیع گفت: سپاه باید مظهر محبت باشد و بین مردم به عنوان نهادی که منشاء خشونت است مطرح نشود.

يكي از مرجع تقلید جهان تشیع گفت: سپاه باید مظهر محبت باشد و بین مردم به عنوان نهادی که منشاء خشونت است مطرح نشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ايران(ايسنا) منطقه قم، آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی در ديدار با فرمانده و كاركنان سپاه استان قم اظهار كرد: سپاه خدمات پر ارزشی را برای حفظ و نجات انقلاب و پيشرفت نظام جمهوری اسلامی كرده و همواره خاری در چشم دشمنان اسلام بوده است به طوری كه آنان از وجود اين نهاد ابراز نگرانی می‌كنند.

وی افزود: امتياز سپاه اين است كه يك نهاد رزمی و ارزشی است؛ يعنی با انگيزه مذهبی تشكيل شده است، درست مانند ارتش امروزی ماست كه بر اساس دين و مذهب پايه‌گذاری شده است.

وي خاطرنشان كرد: اساس كار سپاه انگيزه اسلامی و جانبازی است و روح اسلامی و فداكاری بايد به همه كاركنان آموزش داده شود و فرماندهان رده بالا بايد برای آنان الگو باشند. از آن روز بترسيد كه مفاسد اخلاقی و شبهات عقيدتی كه خواست دشمن است به سپاه سرايت كند و اميدوارم با بيداری شما اين اتفاق رخ ندهد.

مكارم شيرازي گفت: نسل فعلی در سپاه يعنی غير از فرماندهان، جوانانی هستند كه انقلاب و جنگ تحميلی را درك نكرده و نمی‌دانند برای برپايی اين نظام چه تاوان‌هايی داده شده است؛ لذا بايد تجريبات به دست آمده به آنان ارائه شود تا روحيه اوليه سپاه به نسل‌هاي بعدی برسد.

وي افزود: گاهی برخی از سپاهيان گرفتار عرفان‌های كاذب می‌شوند و نبايد اين خطر وارد سپاه شود. هرگز تصور نشود كه جدايی ميان ارتش و سپاه وجود دارد چون دشمنان سعی می‌كنند از اين طريق اين دو نهاد را بكوبند.

وي تصريح كرد: سپاه همان‌گونه كه با رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتباط تنگاتنگ داشته است بايد با مرجعيت هم داشته باشد؛ اما گاهی ديده شده اين ارتباط ضعيف بوده است، ولی این را بدانید که مردم به مرجعيت معتقدند و تجربه نشان داده است که مردم مرجعيت را رها نمی‌كنند.

اين مرجع تقليد با اشاره به شخصیت شهید مطهری نيز گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، من و ایشان در زندان‌های رژیم طاغوت به سرمی بردیم. شهید مطهری تمام عمرخود را صرف اسلام کرد و می‌توانست در زمان کنونی مرجع بزرگی باشد، اما با توجه به وضعیت موجود آن زمان ماموریت داشت تا در دانشگاه‌ها نفوذ کرده و وضع انقلاب در این نهاد فرهنگی و آموزشی را بررسی کند.

انتهاي پیام

  • چهارشنبه/ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91020603053
  • خبرنگار :