پس از پيدا شدن آثاري در عمليات حفاري

باستان‌شناسان به غرب تهران رفتند

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت: پس از پيدا شدن آثاري تاريخي در تهران، ادامه‌ي عمليات حفاري شركت آب و فاضلاب در آن منطقه متوقف شد.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت: پس از پيدا شدن آثاري تاريخي در تهران، ادامه‌ي عمليات حفاري شركت آب و فاضلاب در آن منطقه متوقف شد.

محمدحسين فرمهيني فراهاني در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: پس از حضور كارشناسان و باستان‌شناسان در محل حفاري، با نامه‌نگاري با شركت آب و فاضلاب جلوي ادامه‌ي عمليات حفاري در اين منطقه گرفته شد تا امكان انجام عمليات باستان‌شناسي و بررسي وضعيت به‌طور كامل وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: از صبح امروز كار باستان‌شناسان اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران در اين منطقه آغاز شده است.

به گفته‌ي او، آثار تاريخي كه چند روز پيش توسط يكي از دانشجويان باستان‌شناسي در اين منطقه كشف شد، در دست بررسي هستند تا بتوان درباره‌ي قدمت آن‌ها نظر كارشناسي و علمي داد.

به گزارش ايسنا، چهارشنبه‌ي هفته‌ي گذشته يكي از ساكنان غرب تهران در تماسي كه با خبرنگار ايسنا داشت از پيدا شدن تعدادي آثار تاريخي در گودالي كه توسط كارگران شركت آب و فاضلاب در اين منطقه حفر شده بود، خبر داد.

پيش از اين، حكمت‌الله ملاصالحي ـ استاد رشته‌ي باستان‌شناسي دانشگاه تهران ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفته بود: دوره‌ي تاريخي آثار كشف‌شده مهم نيست، مهم اين است كه اين تكه سفال‌ها به‌عنوان مواد فرهنگي، ارزشمندي هستند و بايد به سرعت بررسي شوند. كارشناس اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران بايد به آن مكان برود و با بررسي و مطالعه‌ي پيشگيرانه، از اين منطقه حفاظت كند، چون حتا يك تكه‌ي كوچك از اين آثار مي‌تواند سابقه‌ي فرهنگي و تاريخي تهران را به دوراني دورتر ببرد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91020200470
  • خبرنگار : 71191