رييس شركت لوك اويل:‌ تحریم ایران بر بهای نفت تاثیر می‌گذارد

رییس "لوك اويل"، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی نفت روسیه، بر تاثيرگذاري احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بر بهاي نفت تاكيد كرد.

رییس "لوك اويل"، بزرگ‌ترین شرکت خصوصی نفت روسیه، بر تاثيرگذاري احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بر بهاي نفت تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، واگیت آلکپروف، رییس بزرگترین شرکت خصوصی نفت روسیه اظهار كرد كه امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران از همین حالا بر شکل‌گیری قیمت‌هاي نفت تاثیر می‌گذارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری "نووستی"، آلکپروف در یکی از برنامه های شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: این ریسک‌ها در بهای فعلی 124 دلاری نفت نیز بازتاب یافته است.

تهران هفته گذشته از قطع صادرات نفت به آلمان و یونان و کاهش صادرات نفت به اسپانیا خبر داد. پیش‌تر ایران قطع صادرات نفت به انگليس و فرانسه را نیز اطلاع داده و همچنین تهدید کرد صادرات طلای سیاه به پرتغال، ایتالیا، آلمان و هلند را متوقف مي‌سازد.

وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا 23 ژانویه سال جاري در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند. قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال 2012 واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کنند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91013011170
  • خبرنگار :