تصويري از لحظه تاريخي دست دادن انسان و روبات در فضا

فرمانده ايستگاه فضايي بين‌المللي با روبات فضايي «روبونات» ديدار كرد و نخستين تصوير از لحظه تاريخي دست دادن انسان و روبات در فضا ثبت شد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روبات فضايي Robonaut (روبونات) كه توسط محققان ناسا طراحي شده است، فوريه سال گذشته توسط شاتل فضايي ديسكاوري به ايستگاه بين‌المللي منتقل شد و در طول اين مدت فضانوردان امكان استفاده از روبات را براي انجام كارهاي ايستگاه مورد بررسي قرار دادند.

روز چهارشنبه كنترلگر زميني در هانتسويل آلاباما سيستم نرم‌افزاري Robonaut را فعال كرد، به طوري كه روبات قادر بود دست راستش را دراز كند و انگشتان دستش را حركت دهد.

«دانيل بوربانك» فرمانده ايستگاه بين‌المللي با گرفتن دست روبات آن را به بالا و پايين حركت مي‌داد و انگشتان روبات نيز به دور دست وي گره خورده بود.

«بوربانك» اين لحظه تاريخي را نخستين دست دادن انسان و ماشين در فضا توصيف كرد

«روبونات» شبه انساني كه بيشترين زمان خود را در خواب زمستاني به سر مي‌برد در ماه آگوست (مرداد ماه امسال) فعال شد و نخستين حركت آن نيز در ماه اكتبر صورت گرفت. مدل هاي پيشرفته‌تر قادر به انجام راهپيمايي فضايي، محافظت و كمك به فضانوردان در انجام برخي مأموريت ها خواهند بود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 9011-16651
  • خبرنگار :