/سومين روز ثبت‌نام داوطلبان كانديداتوري انتخابات مجلس/ بيشترين ثبت‌نام كنندگان از استان تهران بوده‌اند تعداد ثبت‌نام ‌كنندگان درانتخابات مجلس به1020نفر رسيد

وزير كشور اعلام كرد: تا ساعت 15:45دقيقه سومين روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس نهم، هزار و 20 نفر در سراسر كشور مراجعه داشتند كه 50 نفر از آن‌ها خانم و 950 نفر از آقايان هستند.

بيشترين ثبت‌نام كنندگان از استان تهران بوده‌اند

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مصطفي محمدنجار عصر سومين روز از ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس نهم در حاشيه بازديد از فرمانداري تهران در جمع خبرنگاران افزود: از فرمانداري ‌، استانداري و هيات‌هاي اجرايي تشكر مي‌كنم؛ چراكه كارها تا به حال به خوبي پيش رفته است و اين حوزه نمونه‌اي از شعبه‌هاي سراسر كشور ماست.

وي با اشاره به اين‌كه «در سراسر كشور هزار حوزه اصلي و فرعي داريم» تصريح كرد: 207 حوزه‌ اصلي فعاليت دارند و با نظام جامع انتخابات كه در وزارت كشور فراهم آمده، از يكسال گذشته كارهاي خوبي انجام شده است و در حال حاضر نظام جامع به نحوي است كه به طور لحظه‌اي افرادي كه در سراسر كشور به حوزه‌هاي انتخابيه مراجعه مي‌كنند، قابل مشاهده هستند و اطلاعات آ‌ن‌ها در فضاي مجازي منتقل مي‌شود و به سرعت از وزارت كشور امكان ارائه اطلاعات به مراكز استعلام چهارگانه وجود دارد.

وي با اشاره به اين‌كه «تا ساعت 15:45 از سومين روز از ثبت نام داوطلبين هزار و 20 نفر مراجعه كرده‌اند»، انتخابات را يك مانور ملي دانست و گفت: 11 نفر هيات اجرايي كه از ميان مردم انتخاب مي‌شود و ناظرين و مجريان و مجموعه 850 هزار نفري كه انتخابات را برگزار مي‌كنند و مردمي كه در انتخابات راي خواهند داد، كانديداها، مجريان و ناظران همه از ملت عزيز ايران هستند.

وزير كشور با بيان اين‌كه «انتخابات امري مردمي در كشور ماست» گفت: انتخابات باشكوه در كشور شروع شده است و مراحل آن به سرعت انجام مي‌شود.

وي با اشاره به تجربه انتخابات‌ گذشته تصريح كرد: در اين انتخابات سعي داريم تا با استفاده از تجربه گذشته كار را هرچه آسان‌تر، سهل‌تر و سريع‌تر با روش‌هاي علمي پيش ببريم.

وي افزود: پس از مراجعه داوطلبان اطلاعات آن‌ها براي استعلام به مراجع چهارگانه ارسال مي‌شود و نتايج به هيات‌هاي اجرايي اعلام مي‌شود و ظرف 10 روز بر اساس قانون انتخابات صلاحيت‌ها بررسي شده و نتايج به ناظران مراكز استان‌ها اعلام مي‌شود.

محمدنجار ادامه داد: اگر كسي رد صلاحيت شده باشد ظرف يك روز به اواعلام مي‌شود و آن فرد حداكثر تا 4 روز براي اعتراض به هيات نظارت استان فرصت دارد.

وي در ادامه در جواب سوال خبرنگاري در رابطه با تعبيه سيستمي در مجلس شوراي اسلامي براي ثبت نام نمايندگان توضيح داد: در مجلس سيستمي نگذاشته‌ايم، بلكه اين اقدام توسط خودشان انجام شده است تا پيش ثبت نام‌ها در مجلس انجام شود، البته همه كانديداها موظف هستند به حوزه‌هاي انتخابيه مراجعه كنند و مدارك خود را شخصا تحويل دهند و پيش ثبت نام‌ها به طريق اينترنتي از هر جايي امكان‌پذير است كه امكاني جديد در فضايي جديد است.

وي همچنين در مورد برگزاري رايانه‌اي انتخابات در 10 درصد از حوزه‌هاي انتخابيه نيز اظهار كرد: هنوز اين كار عملي نشده، اما در حال رايزني و هماهنگي با شوراي نگهبان هستيم و به زودي مراكزي كه قرار است انتخابات را به صورت رايانه‌اي برگزار كند به اطلاع ملت مي‌رسانيم.

وزير كشور در جواب اين سوال كه بيشترين مراجعه كنندگان در چه استاني بوده‌اند؟ توضيح داد: بيشترين داوطلبان از استان تهران بودند و تا ساعت 15 و 45 دقيقه در سراسر كشور 1020 نفر و در تهران 147 نفر ثبت نام كرده‌اند كه حضوري بي‌نظير است، البته به داوطلبان توصيه مي‌كنيم كه با رعايت تقواي سياسي و انتخاباتي وظيفه‌ ملي سياسي خود را عملي كنند و ثبت نام خود را به روزهاي پاياني كه ازدحام بيشتري وجوم دارد، موكول نكنند.

وي همچنين در رابطه با ميزان حضور و مشاركت زنان در انتخابات نيز گفت: در كشور ما بانوان در زمينه‌هاي مختلف فعال هستند و در انتخابات هم به عنوان انتخاب كننده و هم انتخاب شونده حضورشان رو به افزايش است و تازه سومين روز از ثبت نام كانديداها را پشت سر گذاشته‌ايم.

نجار از ستاد انتخابات كشور نيز بازديد كرد

وزير كشور در آ‌خرين دقايق سومين روز ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس نهم از ستاد انتخابات كشور نيز بازديد كرد.

به گزارش ايسنا، محمد نجار كه ساعاتي پيش از اين به بازديد از مراحل ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس در فرمانداري تهران رفته بود، از ستاد انتخابات كشور نيز به همراه سيد صولت مرتضوي رييس ستاد انتخابات كشور و نوري جانشين رييس ستاد انتخابات كشور بازديد كرد.

استاندار تهران در بازديد از فرمانداري:

همه ثبت‌نام كنندگان نمايندگي از نگاه ما يكسان هستند

استاندار تهران گفت: تا سومين روز از ثبت‌نام داوطلبان مجلس نهم، 150 نفر در ستاد انتخاباتي وزارت كشور و فرمانداري تهران ثبت‌نام كردند.

به گزارش ايسنا مرتضي تمدن در حاشيه‌ بازديد از فرمانداري تهران در سومين روز از ثبت نام داوطلبان مجلس نهم شوراي اسلامي با بيان اين‌كه« ثبت نام 140 نفر تا اين لحظه در حوزه‌ تهران نهايي شده است» گفت: در حوزه‌ انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام‌شهر 10 نفر در حال طي مراحل ثبت نام هستند.

وي تصريح كرد: كساني كه در فرمانداري تهران ثبت نام كرده‌اند، 59 نفر بودند كه 56 نفر مرد و 3 نفر زن هستند.

وي در رابطه با حضور چهره‌هاي شاخص و غيرشاخص طي سه روز گذشته گفت: از نظر ما حضور همه ثبت‌نام كنندگان بالسويه است و از نگاه ما كه بايد برگزار كننده انتخابات باشيم هيچ كس نسبت به ديگري برتري ندارد.

استاندار تهران همچنين با اشاره به اين‌كه «از 140 نفر ثبت نام شده در حوزه تهران 11 نفر خانم بوده‌اند» افزود: با توجه به افزايش سطح مدرك تحصيلي نسبت به سال گذشته استقبال پيشتر بوده است و اين نشان دهنده رشد سواد و معلومات در كشور است كه با وجود حد نصاب قرار گرفتن مدرك كارشناسي ارشد در مقايسه با دوره‌هاي گذشته تعداد داوطلبين رشد داشته است.

گزارش فرماندار تهران از گروه سني و مدرك تحصيلي داوطلبان ثبت‌نام كننده در انتخابات

فرماندار تهران نيز گفت: در سومين روز از ثبت نام داوطلبين انتخابات مجلس شوراي اسلامي در فرمانداري تهران، 16 نفر مراجعه داشتند كه 15 نفر آقا و يك نفر خانم بودند.

به گزارش ايسنا، نايبي در حاشيه سومين روز از ثبت نام داوطلبين انتخابات مجلس نهم در فرمانداري تهران، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در مجموع افرادي كه در فرمانداري تهران و وزارت كشور براي حوزه‌ انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر ثبت نام شده‌اند 141 نفر هستند كه از اين تعداد 125 نفر آقا و 16 نفر خانم مي‌باشند.

وي درباره آمار مدرك تحصيلي داوطلبان توضيح داد: از اين 141 نفر، 12 نفر ليسانس با مدرك جانبازي و ايثارگري و يا سابقه‌ نمايندگي، كارشناس ارشد محاسبه شدند و 102 نفر كارشناسي ارشد و 26 نفر دكترا داشتند و يك نفر نيز با تحصيلات حوزوي مراجعه داشته است.

وي درباره سن داوطلبان شركت كننده در حوزه تهران توضيح داد: رنج سني 30 تا 40 سال 55 نفر ، 41 تا 60 سال 44 نفر و 61 تا 70 سال 42 نفر مراجعه كرده‌اند و در فرمانداري تهران رنج سني 70 تا 75 تا به حال مراجعه نداشته‌اند.

اما سومين روز ثبت‌نام داوطلبان كانديداتوري نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي صبح روز دوشنبه آغاز شد تا ششصد و چهلمين ثبت‌نام كننده براي انتخابات، آغازگر ثبت‌نام‌هاي امروز باشد.

به گزارش ايسنا، جانشين رييس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد كه تا آخر وقت روز دوم ثبت‌نام داوطلبان كانديداتوري مجلس نهم، 639 نفر به صورت قطعي در انتخابات ثبت نام كرده‌اند و ثبت‌نام 48 نفر نيز نهايي نشده است.

تا ساعت 11 امروز، 701 نفر داوطلب نمايندگي مجلس شدند

حسنعلي نوري همچنين در مورد تعداد كل ثبت‌نام كنندگان از روز اول تا امروز گفت: تا ساعت 11 امروز(دوشنبه)، 701 نفر براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي به عنوان داوطلب كانديداتوري ثبت‌نام كردند.

وي صبح روز دوشنبه نيز با ارائه آخرين آمار ثبت‌نام كنندگان براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم، افزود: از 639 نفر كانديداي ثبت‌نام شده، 610 نفر مرد و 29 نفر زن هستند. از نظر تحصيلات نيز پنج نفر از ثبت‌نام كنندگان ديپلم و يك نفر فوق ديپلم، 101 نفر ليسانس، 426 نفر فوق‌ليسانس و 96 نفر دكتري‌ دارند و 10 نفر از ثبت‌نام كنندگان نيز داراي تحصيلات حوزوي هستند.

وي گفت: بر اساس قانون انتخابات جانبازان يك مقطع و نمايندگان ادوار مختلف مجلس به ازاي هر دوره نمايندگي يك مقطع ارتقاي تحصيلي مي‌گيرند.

جانشين رييس ستاد انتخابات كشور ثبت‌نام كنندگان را از نظر سني نيز چنين ارزيابي كرد: 98 نفر بين سنين 30 تا 35، 108 بين نفر 36 تا 40، 149 نفر بين سنين 40 تا 45، 126 نفر بين 46 تا 50 سال، 97 نفر بين 51 تا 55، 37 نفر بين 56 تا 60 و مجموعا 24 نفر هم بالاتر از 60 سال هستند.

تاكنون در پروسه ثبت‌نام داوطلبان تخلف مشهودي رخ نداده است

نوري همچنين اعلام كرد كه تاكنون تخلف مشهود و ملموسي در پروسه ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي رخ نداده است.

جانشين رييس ستاد انتخابات كشور افزود: داوطلباني كه براي ثبت‌نام به محل‌هاي مشخص‌ شده مي‌آيند، بهتر است مداركشان كامل باشد، چراكه هم‌اكنون ناقص بودن مدارك يكي از مشكلاتي است كه در پروسه‌ ثبت‌نام در شعب مشخص شده ممكن است ايجاد مشكل كند.

وي اظهاركرد‌: تمام هماهنگي‌ها از طريق سيستم جامع انجام مي‌شود و نياز نيست كه ما به شعب سراسر كشور نماينده بفرستيم. ضمن اين‌كه به سوالات نيز از طريق همين سيستم جواب داده مي‌شود. گرو‌هاي استاني ما مستقر هستند و پاسخگوي سوال‌هاي احتمالي در مراكز حوزيه انتخابيه خواهند بود.

بازديد دادستان تهران و معاون امنيتي وزير كشور از ستاد انتخابات

به گزارش ايسنا، امروز ـ دوشنبه ـ رييس ستاد انتخابات استان تهران هم اعلام كرد كه مسوولان ستاد انتخابات استان تهران از برخي حوزه‌هاي انتخابيه‌ استان بازديد مي‌كنند.

صفرعلي براتلو با اعلام اين خبر افزود: ستاد انتخابات تهران و نمايندگان كميته‌هاي مستقر در اين ستاد هر روز اخبار ثبت‌نام‌ها را رصد و مورد پيگيري قرار مي‌دهند.

وي با بيان اين‌كه «استان تهران داراي شش حوزه انتخابيه اصلي تهران، شهريار، رباط كريم، ‌ورامين، ‌پاكدشت و دماوند است» اظهار كرد: امروز مسوولين ستاد انتخابات استان تهران از حوزه انتخابيه ورامين ، پيشواي فرعي و حوزه پاكدشت اصلي بازديد مي‌كنند. ضمن اين‌كه پيش از اين از حوزه‌ انتخابيه شهريار به عنوان حوزه اصلي بازديد شده است.

همچنين صبح امروز(دوشنبه)، جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران و عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با بازديد از ستاد انتخابات كشور، در جريان روند ثبت‌نام از داوطلبان كانديداتوري انتخابات مجلس نهم قرار گرفتند.

ثبت‌نام حداد عادل و مصباحي‌مقدم و نقص مدارك مهدي خزعلي

امروز همچنين تعدادي از نمايندگان فعلي مجلس براي شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ثبت‌نام كردند كه از جمله آنها مي‌توان به ملك شاهي نماينده فعلي مردم شهركرد و همچنين موسي‌الرضا ثروتي نماينده فعلي بجنورد اشاره كرد.

يعقوب جدگال نماينده مردم چابهار و نكونام نماينده مردم گلپايگان در مجلس هشتم نيز امروز كار ثبت‌نام خود براي كانديداتوري در مجلس نهم را انجام دادند.

اما شاخص‌ترين چهره‌هاي ثبت‌نامي امروز براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم، غلامعلي حدادعادل و حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي‌مقدم بودند كه با حضور در ستاد انتخابات كشور، ثبت نام كردند.

حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هشتم و عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: در قالب جريان اصولگرايي و بر اساس گفتمان امام و رهبري در انتخابات مجلس شوراي اسلامي شركت مي‌كنم.

وي درباره تركيب احتمالي مجلس نهم نيز تصريح كرد: هنوز زود است كه درباره تركيب مجلس نهم قضاوت كنيم، اما به طور حتم عملكرد و تركيب مجلس نهم تابعي از گرايش‌هاي نمايندگان و افرادي است كه در آن حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصباحي‌مقدم، رييس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس هشتم و عضو جامعه روحانيت مبارز نيز با حضور در ستاد انتخابات كشور، براي ثبت‌نام در انتخابات مجلس آتي مدارك خود را ارائه كرد.

مصباحي‌مقدم پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: شخصا مايل به شركت در انتخابات نبودم اما به درخواست دوستان و مجموعه اصولگرايان و بخصوص جامعه‌ روحانيت مبارز، اقدام به ثبت‌نام در انتخابات مي‌كنم و انگيزه‌ خدمت دارم.

امروز، فاطمه رهبر، نماينده تهران در مجلس هشتم نيز براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام كرد و پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم در جمع خبرنگاران گفت: اگر در ليست جبهه متحد اصولگرايان نباشم، مستقل شركت نمي‌كنم و انصراف مي‌دهم.

وي با بيان اين‌كه "تعهد تشكيلاتي دارم"، گفت: من در دوره هفتم وهشتم مجلس شوراي اسلامي در ليست جبهه متحد اصولگرايان بودم و اگر در اين دوره انتخابات در ليست جبهه متحد نباشم، شركت نمي‌كنم و اميدوارم فرد اصلح در ليست قرار گيرد.

سيدكمال سجادي دبيركل جامعه اسلامي كارمندان، مجتبي رحماندوست رييس كميته ايثارگران جبهه متحد اصولگرايان و محمدجعفر سادات موسوي نماينده مردم مباركه در مجلس هفتم نيز امروز براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام كردند.

امروز همچنين، مهدي خزعلي فرزند آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي براي ثبت‌نام در انتخابات مجلس نهم، به فرمانداري تهران مراجعه كرد اما به دليل نقص مدارك، موفق به تكميل كار ثبت‌نام نشد.

در تهران انتخابات رايانه‌اي نخواهيم داشت

به گزارش ايسنا، صبح امروز امير شجاعان، مشاور وزير كشور و رييس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور نيز گفت: آمادگي حذف كاغذ در كل فرآيندهاي انتخابات را داريم. در پروسه‌ انتخابات 25 فرآيند مدنظر است كه اگر 25 فرآيند به صورت الكترونيكي برگزار شوند مي‌توانيم بگوييم كه پروسه انتخابات به صورت كامل رايانه‌اي برگزار شده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر از اين 25 فرآيند، شش فرآيند قبل از اخذ راي، چهار فرآيند روز اخذ راي، سه فرآيند بعد از روز اخذ راي و چهار فرآيند به صورت پشتيبان مدنظر قرار گرفته است.

رييس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور با بيان اينكه "تا سقف 10 درصد از حوزه‌هاي اخذ راي به صورت الكترونيكي خواهد بود و بقيه فرآيندها به موقع خود اجرا مي‌شود"، افزود: بحث ثبت‌نام‌ها، تشكيل هيات‌هاي اجرايي و آغاز آن و استعلام از مراجع چهارگانه به صورت الكترونيكي خواهد بود.

شجاعان در ادامه اظهار كرد: مهم‌ترين موضوعي كه در اين دوره مطرح است بحث استفاده از امضاي ديجيتال است و آمادگي داريم كه به طور كامل در كل فرايندهاي انتخابات، كاغذ را حذف كنيم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه "در كدام استان‌ها انتخابات به صورت رايانه‌اي برگزار مي‌شود؟"، گفت: اين موضوع به زودي اعلام مي‌شود؛ با اين حال در شهرستان‌ها اين اتفاق خواهد افتاد و ما در تهران انتخابات رايانه‌اي نخواهيم داشت.

رييس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات كشور همچنين با نشان دادن سامانه جامع انتخابات، اظهار كرد: در اين سامانه، مي‌توان تنوع فرآيند انتخابات را مشاهده كرد؛ چنانكه هم‌اكنون و تا اين ساعت شاهد هستيم بيشترين نام‌نويسي‌ها در كل كشور در محدوده‌ سني 41 تا 45 سال، همچنين سطح تحصيلات نيز فوق‌ليسانس بوده است. همچنين در تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر بيشترين نام‌نويسي‌ها در محدوده سني 30 تا 35 سال انجام شده است. 

حاشيه‌هاي بعدازظهر سومين روز ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي مجلس

در سومين روز از ثبت‌نام داوطلبان مجلس شوراي اسلامي تعدادي از نمايندگان مجلس و برخي چهره‌هاي سياسي در محل ستاد انتخابات وزارت كشور براي ثبت‌نام حضور يافتند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا از جمله نمايندگاني بود كه بعدازظهر امروز دوشنبه در محل ستاد انتخابات وزارت كشور حضور يافت و پس از انجام ثبت‌نام براي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: از ليست جبهه متحد اصولگرايان مي‌آيم.

سبحانبي‌نيا با بيان اين‌كه درمجموع عملكرد مجلس هشتم را مثبت ارزيابي مي‌كنم، گفت: در بحث توجه به پيگيري مطالبات مردم اقدامات خوبي در اين مجلس انجام شده است.

وي گفت: به نظرم با وجود شرايط خاصي كه هم اكنون وجود دارد افراد با تجربه بايد در مجلس حضور پيدا كنند، هم چنين با توجه به تلاش‌هايي كه جريان فتنه براي به انحراف كشاندن مجلس دارند، لازم است كه افراد خاصي وارد مجلس شوند.

وي كه در دوره‌هاي دوم، سوم، چهارم، هفتم و هشتم نماينده مردم بوده است، اظهار كرد: از نيشابور و از سوي جبهه متحد اصولگرايان كانديدا خواهم شد.

سيدعلي موسوي مباركه از ديگر نمايندگان مجلس هشتم است كه امروز براي نمايندگي در مجلس نهم در محل وزارت كشور ثبت‌نام كرد.

وي گفت: مشكلي ندارم كه هم از سوي جبهه متحد اصولگرايان و هم جبهه پايداري كانديدا شوم، چراكه اين دو جبهه را جداي از هم نمي‌دانم و مهم اعتقاد به نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه است.

بهروز جعفري نماينده سميرم نيز در محل ثبت‌نام داوطلبان حضور يافت و ثبت نام كرد.

محجوب، دبيركل خانه كارگر نيز پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: من كانديداي خانه كارگر هستم كه از تهران كانديدا خواهم شد.

وي درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: تصور مي‌كنم كه همه بايد در اين عرصه شركت كنند و هركس شركت نكند از گردونه انتخابات حذف خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي درباره تحريم انتخبات از سوي اصلاح‌طلبان نيز اظهار كرد: هيچ كس نگفته انتخابات را تحريم مي‌كنيم گفته‌اند ليست نمي‌دهيم، بحث تحريم، از سوي خارجي‌ها عنوان مي‌شود و هر كس كه طرفدار قانون اساسي و ولايت فقيه است بحث تحريم انتخابات را به ميان نمي‌آورد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر پيش بيني‌اش از حضور اصلاح‌طلبان در اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: من سخنگوي آن‌ها نيستم، حق خودم دانستم و تشكيلات به من تكليف كرده كه شركت كنم.

خبرنگاري پرسيد اگر اصلاح‌طلبان ليست دهند و شما را در ليست خود بگذارند، قبول مي‌كنيد؟

محجوب پاسخ داد: اگر اين كار را كنند احترام گذاشته‌اند.

وي گفت: من خود را مستقل و متعلق به جامعه كارگري مي‌دانم.

وي هم‌چنين درباره ميزان شركت مردم در انتخابات مجلس اظهار كرد: تصور نمي‌كنم كه حضور مردم ضعيف‌تر از گذشته باشد و انتخابات مجلس مثل انتخابات رياست جمهوري نيست كه زياد فراز و فرود داشته باشد.

دبيركل خانه كارگر تصريح كرد: از همه كارگران صاحب صلاحيت مي‌خواهيم كه كانديدا شوند و در اين صورت از آن‌ها حمايت خواهيم كرد.

وي هم‌چنين اظهار كرد: قرار است خانم سهيلا جلودارزاده نيز براي نمايندگي در مجلس نهم ثبت نام كنند.

سيدكمال‌الدين سجادي، سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز پس از ثبت‌نام در محل وزارت كشور اظهار كرد: من 30 سال تجربه كار سياسي، 27 سابقه ديپلماتيك و 7 سال سابقه تدريس در رشته جامعه‌شناسي دارم كه همه اين‌ها به درد نماينده بودن در مجلس مي‌خورد.

وي كه مدرس رشته جامعه شناسي است، افزود: من با اعضاي جبهه متحد اصولگرايان و با برخي از آقايان صحبت‌هايي داشته‌ام، ولي توافق و قراردادي با آن‌ها نداشته‌ام.

وي افزود: من وظيفه خود را انجام مي‌دهم و فكر و ايده و نظرات خاص خود را دارم و به نظر مي‌رسد كه مفيد باشم.

سومين روزاز ثبت نام داوطلبان مجلس نهم در فرمانداري تهران نيز كه با بازديد وزير كشور، به پايان رسيد، همچون دو روز گذشته با حاشيه‌هايي همراه بود ، حاشيه‌هايي كه سازندگان آن چهره‌هاي گمنامي بودند كه با ثبت نام در انتخابات مجلس نهم قدم در وادي سايت گذاشتند.

به گزارش ايسنا، وحيد احدنژاد ،37ساله ، دكتراي زمين شناسي در سومين روز ثبت نام داوطلبان نمايندگي مجلس، پس از مراجعه به فرمانداري تهران ، گفت:شعار من قانون گرايي است و طرفدار هر حزبي هستم كه بيشتر كار كند .

وي با بيان اين كه طرفدار رييس جمهور و حامي دولت هستم، تصريح كرد: به مجلس هشتم از 100 نمره 70 مي دهم؛ چراكه به حاشيه رفته و مثل رينگ بوكس ضربه مي زند تا ضربه نخورد.

وي كه به گفته خود عضو هيئت علمي دانشگاه بود ،گفت:تمايل به فعاليت در كميسيون تلفيق بودجه دارم و معتقدم مراحل كار كشور طبق ضوابط باشد و نه روابط.

احدنژاد با بيان اين‌كه براي تبليغات برنامه ريزي نكرده‌ام ، افزود: ترجيح مي دهم عضو هيات رييسه مجلس نباشم.

همچنين سيد محمد صادق دريا باري ، 47 ساله ، كارشناس ارشد بهداشت و محيط زيست يكي ديگر از داوطلبان مجلس نهم شوراي اسلامي با بيان اين‌كه انگيزه‌ام براي شركت در انتخابات خدمت در جهت پيگيري مطالبت مردم و رفع مشكلات معيشتي مردم است، گفت:يك دوره كانديداي مجلس از دماوند و فيروز كوه و يك دوره كانديداي شوراي شهر تهران بوده‌ام.

وي با تاكيد بر اين‌كه كانديداي مستقل هستم، افزود:بيشتر به گروه‌هاي اصول گرا گرايش دارم . شايد با رهپويان انقلاب اسلامي يا موتلفه رايزني كنم.

وي با اشاره به اين‌كه قصد كانديدا شدن خود را با پدرم در ميان گذاشتم، افزود: پدرم اعتقاد داشت در صورتي كه از سمت گروهي حمايت شدم، شركت كنم.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-13042
  • خبرنگار : 71381