در ديدار با گروه دوستي پارلماني تركيه و فلسطين صالحي اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را محكوم كرد

رييس گروه دوستي پارلماني تركيه و فلسطين روز سه‌شنبه با دكتر علي‌اكبر صالحي ـ وزير امور خارجه كشورمان ـ ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صالحي در اين ديدار با ذكر اين نكته كه رژيم نامشروع صهيونيستي براساس فتنه و تفرقه ايجاد شده است از اين رژيم به‌عنوان كانون همه مشكلات منطقه ياد كرد و ضمن محكوميت شديد اعلام قدس به عنوان پايتخت اين رژيم و ادامه شهرك‌سازي‌ها، سازمان همكاري‌هاي اسلامي را به ايفاي مسووليت تاريخي خود در قبال اين رفتار فراخواند.

او اظهار كرد: مقاومت تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطين است.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان ضمن ابراز خرسندي از روابط خوب و رو به رشد دو كشور ايران و تركيه در عرصه‌هاي مختلف، ابراز اميدواري كرد كه اين روابط با هم‌فكري دو طرف و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي دو كشور بيش از پيش گسترش يابد.

مراد ييلدريم ـ رييس گروه دوستي پالماني تركيه و فلسطين ـ نيز با ابلاغ سلام گروه وزير امور ‌خارجه تركيه مشتركات فرهنگي دو كشور را مورد اشاره قرار داد و ضمن توجه به سطح روابط تجاري دو طرف اظهار كرد: آن چه كه باعث خرسندي ما مي‌شود سطح بالاي همكاري‌هاي دو كشور است.

وي رفتار رژيم صهيونيستي با مردم فلسطين را ظالمانه خواند و با توجه به موضوع نقض حقوق در سرزمين‌هاي اشغالي اظهار كرد: رژيم صهيونيستي به‌دنبال تجزيه فلسطين است و به همين دليل اختلاف‌افكني درميان گروه‌هاي مبارز فلسطيني را دنبال مي‌كنند.

مراد ييلدريم افزود: تلاش‌ها و ارتباط اين گروه براي حل مساله فلسطين و آزادي مردم فلسطين تنها به ايران ختم نخواهد شد و اين گروه با تمام گروه‌هاي صلح دوست در ارتباط خواهد بود.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ دی ۱۳۹۰ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9010-08592
  • خبرنگار :