*نخستين جشنواره‌ تلويزيون از نگاه نفد* سازنده‌ي مستند «ايران»: تبليغات جشنواره جام‌جم ضعيف است

حميد مجتهدي با اشاره به نقاط قوت و ضعف جشنواره‌ي جام‌جم، گفت: متاسفانه تبليغات در زمينه‌ي برگزاري جشنواره جام‌جم خيلي ضعيف است و بايد بيشتر به آن توجه كرد. سازنده‌ي مجموعه مستند «ايران» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه مخاطب هنگام برگزاري جشنواره جام‌جم بايد آن را بشناسد و تبليغات گسترده‌تري در اين زمينه انجام شود، افزود: مخاطبان گروه‌هاي مختلف اين جشنواره بايد با اين جشنواره زندگي كنند و آن را خوب بشناسند تا بتوانند درباره‌ي برنامه‌هاي آن قضاوت كنند؛ متاسفانه من به عنوان يك مستندساز خيلي دير متوجه اين جشنواره شدم و دو روز پيش به من خبر اختتاميه را دادند كه تمام اين مسائل به تبليغات و اطلاع‌رساني ضعيف برمي‌گردد. همچنين وي درباره‌ي نحوه‌ي داوري‌ها در جشنواره جام‌جم خاطرنشان كرد: به عقيده‌ي من كساني بايد به عنوان داور جشنواره حضور داشته باشند كه از گروه متخصصين باشند تا از طريق تجاربي كه طي سال‌ها فعاليت به دست مي‌آوردند، بتوانند برنامه‌هاي مختلف اين جشنواره را داوري كنند. او با اشاره به حضور افراد با تجربه‌ در اين حوزه براي بالا رفتن كيفيت جشنواره‌ي جام جم، ياد‌آور شد ‌حضور افراد متخصص و با تجربه در اين حوزه مي‌تواند بي‌نهايت بر بهبود كيفيت جشنواره تاثيرگذار باشد و ديگران هم مي‌توانند به نحو احسن از آن استفاده كنند كه قطعا تاثيرات مثبتي را در پي خواهد داشت؛ به شرط آنكه اين جشنواره صرفا براي اين نباشد كه يكسري برنامه‌ها انتخاب شوند و جوايزي هم اهدا شود بلكه اين جشنواره بايد دنبال شود و بعد از اهداي جوايز، همه چيز به پايان نرسد. مجتهدي در پايان به ايسنا گفت: برگزاري جشنواره‌هايي همچون جام‌جم منابعي هستند براي تشويق سازندگان برنامه‌ها؛ چرا كه اين سازندگان در هر شرايط و با هر تجربه‌اي، نياز به تشويق دارند و اگر داوري‌هاي اين جشنواره‌ها به دور از غرض‌ورزي باشد و به صورت تخصصي انجام گيرد، مي‌تواند تاثيرات مثبتي را به همراه داشته باشد. انتهاي پيام
  • چهارشنبه/ ۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9010-04203
  • خبرنگار : 71404