كلاهبرداري با سوء استفاده از كپسول آتش‌نشاني

رييس پليس آگاهي استان آذربايجان‌شرقي از دستگيري كلاهبرداري خبر داد كه با جمع‌آوري كپسول‌هاي آتش‌نشاني براي شارژ و تحويل بدون شارژ آنها اقدام به كلاهبرداري مي‌كرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ مداحي گفت: در پي چندين فقره شكايت مبني بر اين كه فردي ناشناس با مراجعه به ادارات و بانك‌هاي شهرستان كليبر و معرفي خود به عنوان نماينده يك شركت تجيهزات آتش‌نشاني اقدام به جمع‌آوري كپسول‌هاي اطفاء حريق مي‌كند و پس از چند روز آنها را بدون شارژ عودت داده و از اين طريق مبالغي را كلاهبرداري مي‌كند، رسيدگي به پرونده در دستور كار كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: با انجام تحقيقات ميداني و اخذ اطلاعات مالباختگان مشخص شد كلاهبردار با جعل فاكتور و مهر يك شركت تجهيزات آتش‌نشاني اقدام به شيادي مي‌كند.

مداحي با بيان اينكه طبق اعلام مالباختگان، متهم با يك دستگاه سواري پيكان تردد مي‌كرده است گفت: كارآگاهان با اقدامات پليسي محل اختفاي متهم را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه وي را دستگير و در بازرسي از محل تعدادي كپسول آتش‌نشاني، فاكتور و مهر جعلي كشف و ضبط كردند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: متهم در بازجويي‌ها به صراحت به جرم خود اعتراف و در بيان شگرد خود عنوان كرد با مراجعه به شركت‌ها و ادارات و ارائه قيمتي بسيار پايين‌تر از حد معمول اقدام به اغفال مالباختگان كرده و كپسول‌هاي آتش‌نشاني را پس از چند روز نگهداري بدون كوچكترين شارژي به آنها تحويل مي‌دادم و بدين صورت در هر مرتبه مبالغي را كلاهبرداري مي‌كردم.

رييس پليس آگاهي استان آذربايجان‌شرقي گفت: تاكنون 11 مالباخته شناسايي شده و تحقيقات براي شناسايي ساير مالباختگان همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9010-02875
  • خبرنگار :