وزير علوم در مراسم نواختن زنگ پژوهش خبر داد: تجهيز پارك‌هاي علم و فناوري كشور به امكانات پژوهش‌هاي دانش‌آموزي

وزير علوم با اشاره به تجهيز شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان و پارك علم و فناوري سمنان به امكانات ويژه پژوهش‌هاي دانش‌آموزي از گسترش اين طرح به كل پارك‌هاي علم و فناوري كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر دانشجو كه روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ پژوهش در هنرستان «آزادگان» منطقه يك تهران سخن مي‌گفت، با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: در راستاي كمك به گسترش پژوهش‌هاي دانش‌آموزي در پارك‌هاي علم و فناوري، در پارك علم و فناوري سمنان و شهرك علمي - تحقيقاتي اصفهان، امكانات پژوهشي را براي دانش‌آموزان فراهم كرده‌ايم كه بيش از 2200 دانش‌آموز از اين امكانات در شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان استفاده كردند.

وي افزود: درصدديم پارك علم و فناوري دانشگاه تهران را نيز تا پايان سال به امكانات پژوهشي دانش‌آموزي تجهيز كرده و اين طرح را به تمام 29 پارك علم و فناوري كشور گسترش دهيم.

دانشجو در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين كه حفظ اقتدار و استقلال كشور در گرو ارتقاء توان علمي و پژوهشي است، تصريح كرد: هر كشوري در دنيا به اندازه‌اي مي‌تواند حرف براي گفتن داشته باشد كه در علم و فناوري پيشرفت كرده و اگر قرار است براي تعالي بيشتر كار كنيم، بايد علم و پژوهش در كشور نهادينه شود.

وزير علوم تاكيد كرد: در سالهاي اخير فعاليتهاي خوبي در راستاي نهادينه كردن پژوهش و ارتقاي اعتماد به نفس در مدارس انجام شده است . سند تحول راهبردي آموزش و پرورش كه ديروز رونمايي شد نيز تاكيد زيادي بر پژوهش دارد كه اميدواريم با اجرايي شدن اين سند خلاقيت و ابتكار دانش‌آموزان بيش از پيش شكوفا شود.

دانشجو تصريح كرد: در حوزه آموزش عالي هم بحث پيوند دانشگاه و مدرسه را بر اساس اهداف سند تحول راهبردي و نقشه جامع علمي كشور دنبال مي‌كنيم.

وي گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در اين راستا برگزاري جشنواره‌ جوان خوارزمي است كه توسط سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران با همكاري آموزش و پرورش برگزار مي‌شود. برگزاري المپيادهاي علمي دانش‌آموزي و بخش دانش‌آموزي جشنواره‌ي ملي ايده‌هاي برتر كه از امسال با محوريت استان يزد برگزار مي‌شود، از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين راستا است.

وي افزود: بحث ديگر، گسترش مهارت محوري در آموزش عالي است. در كنار توجه به مهارت محوري به عنوان حلقه گمشده‌ي آموزش عالي كه هم اكنون در قالب آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي كه به صورت دانشكده و دانشگاه درآمده‌اند، دنبال مي‌شود، در دانشگاه جامع علمي كاربردي هم دوره‌هاي كارشناسي، كارشناسي ارشد‌ و دكتري مهارتي را راه‌اندازي كرده‌ايم و مطمئنا هنرجويان هنرستان‌ها مي‌توانند در اين مسير موفقيت‌هاي زيادي را كسب كنند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 9009-14079
  • خبرنگار :