قماربازان اينترنتي مسابقات فوتبال دستگير شدند رييس پليس فتاي اصفهان: متهمان 3ميليارد ريال كلاهبرداري كردند

رييس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيري دو سارق اينترنتي كه با راه‌اندازي سايت، اقدام به شرط‌بندي مسابقات فوتبال به سبك قماربازي‌هاي ليگ انگليس و ايتاليا مي‌كردند خبرداد و گفت: اين دو متهم در عرض سه سال از اعضاي اين سايت سه ميليارد ريال كلاهبرداري كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ خسروي گفت: در پي شكايت فردي مبني بر اين كه وي مدتي در يكي از سايت‌هاي شرط‌بندي فوتبال عضو بوده و مقاديري پول متضرر شده است، پرونده‌ مقدماتي تشكيل شد.

وي با اشاره به آغاز تحقيقات كارشناسان پليس در اين پرونده گفت: كارآگاهان با جستجو و رصد فضاي مجازي و استفاده از ابزارهاي فني و تخصصي آدرس سايت اينترنتي كه در آن فعاليت‌هاي قماربازي و شرط‌بندي مسابقات فوتبال صورت مي‌گرفت را شناسايي كردند.

خسروي افزود: كارآگاهان به منظور شناسايي سرگروه‌هاي اين سايت در اصفهان با ايجاد ارتباط صوري، حساب‌هاي بانكي را شناسايي و اقدامات فني را آغاز كردند.

رييس پليس فتاي استان اصفهان افزود: درپي اين تحقيقات دو متهم به نام‌هاي «ف.الف» و «ك.ك» شناسايي و پس از بازجويي‌هاي لازم به اتهام‌هاي انتسابي اعتراف كردند.

به گفته خسروي، متهمان در مدت فعاليت سه ساله خود، هفتاد شهروندان را عضو سايت خود كرده و همچنين كليه حساب‌هاي بانكي مرتبط با موضوع جرم مسدود و حجم قماربازي متهمان حدود سه ميليارد ريال برآورد شده است.

رييس پليس فتاي استان اصفهان در ادامه توضيح داد: كلاهبرداري رايانه‌اي نوعي كلاهبرداري است كه به وسيله برنامه‌هاي رايانه‌اي يا به وسيله ارتباطات شبكه اينترنتي صورت مي‌گيرد و سايت‌هاي شرط‌بندي يكي از اين كلاهبرداري‌هاي رايانه‌اي محسوب شده و كارشناسان معتقدند مسابقات شرط‌بندي فوتبال توسط سايت‌هاي اينترنتي در حال حاضر به صورت گسترده در حال شيوع است در حالي كه با پيش‌بيني اين مسابقات مبلغ كلاني از مردم دريافت كرده و در قبال آن مبلغ اندكي را به عنوان جايزه به برندگان مي‌دهند.

وي افزود: نحوه بخت‌آزمايي كه به سبك قماربازي‌هاي ليگ انگليس و ايتاليا است تنها به فكر سرقت پول مردم و نيز صدمه‌زدن به ورزش كشور است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۰ آبان ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9008-13315
  • خبرنگار : 71368