وزير اقتصاد تاكيد كرد: ايجاد يك نظام نظارتي چندلايه براي كنترل‌ سيستم بانكي

وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد كه هدفمندي يارانه‌ها آنقدر بزرگ بود كه بحث‌هاي ديگر طرح تحول اقتصادي را تحت‌شعاع خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه ايسنا، شمس‌الدين حسيني امروز در همايش تبيين طرح تحول نظام بانكي با بيان اين‌كه اين طرح يكي از هشت محور طرح تحول اقتصادي مدنظر دولت است، افزود: گام اول هدفمندي يارانه‌ها محكم و به خوبي برداشته شد و گمانه‌زني‌ها درباره تورم حاصل از آن كه تا 60 درصد هم پيش‌بيني شده بود را بي‌نتيجه گذاشت.

او با بيان اين‌كه برخي در روزهاي اوليه‌ اجراي طرح مي‌پرسيدند براي آشوب‌هاي ناشي از اجراي اين طرح چه فكري شده است، گفت: همه چيز نشان داد كه محاسبات آنها نادرست بود و آنها مردم ايران را خوب نشناخته‌اند.

حسيني با بيان اين‌كه لايحه اصلاح گمرك از مجلس عبور كرده و به زودي ابلاغ خواهد شد، گفت: طرح تحول در نظام مالياتي نيز آماده شده و به زودي به دولت ارائه مي‌شود.

وزير اقتصاد ادامه داد: موضوع نظارت بر سيستم بانكي يكي از بحث‌هاي طرح تحول نظام بانكي است، چون كنترل‌هاي ما در سيستم بانكي ضعيف بوده و تبادل اطلاعات درون سيستمي ضعيف است كه لازم است كه يك نظام نظارتي چندلايه ايجاد شود تا نهادها قبل از ارائه تسهيلات كنترل‌ها را انجام دهند.

وزير اقتصاد با تاكيد بر اين‌كه اگر دغدغه‌هاي رييس جمهور درباره تشكيل نظام جامع اطلاعات مشتريان بانكي جدي‌تر گرفته مي‌شد، چنين سوء‌استفاده مالي در سيستم بانكي رخ نمي‌داد، افزود: با وجود اين تعداد كارمند، شعبه و مشتري بانكي، ديگر نمي‌توان با سيستم نظارتي چند سال پيش كارها را پيش برد و نياز به تحول در اين سيستم وجود دارد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-11281
  • خبرنگار :