خطيب نماز عيد قربان:/كامل/ براي الگو شدن بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بياييم دبيركل آژانس با انتشار سند دروغين آبروي باقي مانده را خواهد برد

خطيب نماز عيد قربان با اشاره به تهديدات اخير آمريكا عليه ايران گفت: به فضل خدا ايران هم اكنون كشوري است كه در سايه دين، مقتدر و نيرومند است و در برابر هر توطئه‌اي چنان مقابله به مثل خواهد كرد كه مايه عبرت براي ديگران بشود.

به گزارش خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خاتمي در خطبه‌هاي نماز عيد قربان اظهار كرد: در بخشي از دعاي قنوت نماز اين عيد، از خداوند متعال خواستيم كه بهترين چيزي كه بندگان صالح‌اش از خداوند خواسته‌اند را به ما نيز عطا كنند كه با توجه به محتواي سوره حضرت يوسف (ع) مي‌بينيم كه عاقبت به خيري بهترين چيزي است كه خداوند متعال به بندگان صالح خود اعطا مي‌كند و انشاءالله كه آن را به همه ما بدهد.

وي اظهار كرد: خداوند متعال در بخش ديگري از قرآن كريم در رابطه با زندگي حضرت ابراهيم(ع) زندگي آن حضرت را همراه با توطئه‌ها عليه ايشان و ترور شخصيت آن حضرت از سوي دشمنان ايشان ياد مي‌كند.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ اما نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشت اين است كه همه توطئه‌ها نقش بر آب شد و خدا توطئه‌هاي دشمنان حضرت ابراهيم(ع) را خنثي كرد و اين سنت خداوند است و بايد دانست كه تنها اختصاص به حضرت ابراهيم(ع) و غير ايشان ندارد و اين سنت الهي را هر ملتي كه داشته باشد خداوند نيز همين كار را نسبت به آنها خواهد كرد.

خاتمي گفت: ما در اين 32 سال كه از پيروزي انقلاب گذشته است انواع توطئه‌هاي دنياي استكبار به خصوص آمريكا و رژيم صهيونيستي را عليه ملت‌مان ديده‌ايم كه از آن جمله مي‌توان به توطئه‌هاي داخلي همچون نفوذ نفوذي‌ها تا مرز رياست جمهوري، جنگ قوميت‌ها، ترورها ، جنگ تحميلي هشت ساله، كودتاها، جنگ نرم، فتنه سال 88 اشاره كرد.

وي افزود: همچنين در بعد خارجي مي‌توان به توطئه‌هاي دنياي استكبار عليه ملت‌مان مانند « دخالت در افغانستان براي ايجاد پايگاهي در نزديكي ايران اسلامي»، « دخالت در عراق به خاطر كنترل ايران» و « تلاش براي ايجاد خاورميانه جديد براي مهار كردن موج انقلاب بزرگ اسلامي» اشاره كرد كه همه آنها به فضل خدا خنثي شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: سال گذشته تحقيقا سياه‌ترين سال نه براي رييس‌جمهور تازه‌كار آمريكا بلكه در تاريخ اين كشور بوده است زيرا در يك سال گذشته يكي يكي نوكرهاي چشم بسته ساقط شدند كه از آن جمله مي‌توان به بن‌علي ،نامبارك و قذافي اشاره كرد و ديگراني هم كه هستند لحظه به لحظه خطر را جلوي چشم‌شان مي‌بينند.

خاتمي اظهار كرد: در چنين شرايطي براي ما خيلي طبيعي است كه آمريكا به دست و پا بيفتد و عليه ايران فضاسازي كند و پرونده‌سازي دروغين عليه ايران داشته باشد و تهمت بزند و نيز از سازمان‌هاي بين المللي استفاده ابزاري كند و آژانس را به خدمت بگيرد.

وي افزود: از همين جا من به دبيركل آژانس مي‌گويم كه آبروي آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌يي را با رفتار خود از بين نبرد زيرا اگر قرار باشد او به عنوان يك ابزار بي‌اراده آمريكا عمل كند و عليه ملت آزاده ايران دروغي را به عنوان سند منتشر كند، مطمئن باشد اين باقي‌مانده آبروي آژانس را خواهد برد.

به گزارش ايسنا، اين سخنان خاتمي با تكبير حضار در نماز عيد سعيد قربان دانشگاه تهران همراه شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: خدا به فضل خود به اين ملت نشان داده است كه همه توطئه‌ها خنثي است و تا وقتي كه اين ملت در اين صراط مستقيم است به فضل خدا، خواهد بود.

خاتمي اظهار كرد: من به صراحت به آمريكا مي‌گويم كه دوره ابرقدرتي تمام شد آمريكا هم اكنون به عنوان يك طبل توخالي در دنيا مطرح شده است و نه شما آمريكاي گذشته هستيد و نه ايران اسلامي، ايران گذشته زمان شاه و شاهان گذشته است.

وي گفت: امروز به فضل خدا ايران، ايراني است كه در سايه دين كشوري مقتدر و نيرومند است كه در برابر هر توطئه‌اي آنچنان مقابله به مثل خواهد كرد كه مايه عبرت براي ديگران بشود.

به گزارش ايسنا، خاتمي در خطبه اول نماز عيد قربان نيز گفت: خطيب نماز عيد قربان گفت: اگر ملتي بخواهد در جايگاهي كه براي ديگران الگو و الهام‌بخش باشد، قرار گيرد بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بيايد.

به گزارش خبرنگار دين و معارف خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز عيد قربان با اشاره به بخشي از دعاي قنوت اين نماز گفت: يكي از جملات اين دعا اشاره به اهل تقوا دارد و بايد دانست كه معناي اهل تقوا بودن اين است كه بايد تنها براي ذات مقدس ربوبي حريم نگه داشت و اينكه اصل و اساس خدا است.

وي با بيان اينكه نكته ديگري كه در اين بخش از دعاي قنوت نماز عيد قرار داشت، اشاره به اهل مغفرت است گفت: در اين دعا سمبل خوف و رجاء يعني هم اهل تقوا و هم اهل مغفرت در كنار هم آمده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: در سال گذشته در خطبه‌هاي همين نماز گفتم كه عيد قربان نمادي از بزرگداشت بندگان خالص شده خدا، يعني حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل (عليهم‌السلام) است و امسال نيز مي‌گويم كه خدا در برابر اين ايثارگري بزرگ چه مدالي به اين مرد الهي يعني حضرت ابراهيم (ع) داد.

خاتمي گفت: خداوند متعال در قران كريم خطاب به حضرت ابراهيم(ع) مي‌فرمايد "ما مدال امامت به تو مي‌دهيم " و بايد دانست كه اين امامت تنها رهبري ظاهري نيست هرچند از شئون كلي آن است ولي بايد دانست كه خداوند متعال پس از آنكه مقام نبوت و رسالت را به حضرت ابراهيم (ع) اعطا مي‌كند به وي مقام امامت را مي‌دهد و اين حاصل با سربلندي بيرون آمدن آن حضرت از آزمون‌هايي است كه خداوند متعال طي 30 سال از ايشان گرفته بود و در تمامي آنها حضرت ابراهيم (ع) فاني‌ فالله بود و چيزي جز خدا در ذهنش وجود نداشت.

وي با اشاره به امتحانات بزرگ الهي در مورد حضرت ابراهيم(ع) گفت: كسي كه اين گونه از امتحانات سربلند بيرون مي‌آيد، شايسته امامت است.

امام جمعه موقت تهران اظهار كرد: با استفاده از داستان حضرت ابراهيم(ع) و آزمون‌هايي كه ايشان با سربلندي از آنها بيرون آمده‌اند بايد گفت كه اگر ملتي هم بخواهد كه در اين جايگاه قرار گيرد يعني در جايگاهي كه براي ديگران الگو و الهام‌بخش باشد بايد از امتحانات سخت خداوند سربلند بيرون بيايد.

خاتمي گفت: بحمدالله ما امروز سربلنديم زيرا ملت ما امروز سربلند شده است و بيداري اسلامي حاصل الگو بودن اين ملت است.

وي با بيان اينكه امامت امت‌ ما مفت به دست نيامده است، ادامه داد: اين مقام حاصل تقديم 200 هزار شهيد در اين راه است و بايد دانست اين سختي‌ها از امت ما، امتي نمونه ساخته است و اين راه جواب داده و راه آينده ما را نيز همين راه رقم مي‌زند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ملتي كه با خدا باشد با ياري وي بر مشكلات فائق خواهد آمد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9008-10844
  • خبرنگار :