معاون اجرايي کاروان قاريان اعزامي به حج: 15 محفل انس با قرآن ويژه‌ي کاروان‌هاي خارج از کشور در مکه برگزار شد

معاون اجرايي کاروان نور (قاريان اعزامي به سرزمين وحي) گفت: 15 برنامه‌ي محفل انس با قرآن کريم ويژه‌ي کاروان‌هاي خارج از کشور و شيعيان مناطق مختلف عربستان، جمهوري آذربايجان، پاکستان، افغانستان، نروژ و آمريکا در مکه برگزار شد.

علي قاسم‌آبادي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مکه‌ي مکرمه، با اشاره به رشد کمي و کيفي برنامه‌هاي محافل انس با قرآن کاروان قاريان اعزامي به سرزمين وحي در مراسم حج امسال، بيان كرد: بيش از 15 برنامه‌ي تلاوت قرآن کريم، ابتهال، تواشيح و جمع‌خواني اسماءالحسني را با حضور قاريان اعزامي به سرزمين وحي در مکه‌ي مکرمه براي زائران کشورهاي مختلف برگزار کرديم که هفت مورد آن به شيعيان مناطق مختلف عربستان اختصاص داشت.

وي اظهار کرد: 32 قاري ممتاز و دو گروه تواشيح طارق تبريز و سبحان اصفهان (از گروه‌هاي برتر کشور) در قالب کاروان نور به سرزمين وحي اعزام شده‌اند و در طول اين مدت، با اجراها و برنامه‌هاي مختلف توان قاريان ايراني را به‌نمايش گذاشته‌اند.

قاسم‌آبادي با بيان اين‌که در ايام تشريق، مراسم برائت از مشرکين، دعاي عرفه، منا و پس از مناسک نيز در مدينه دوم به تناسب، برنامه‌هايي را برگزار خواهيم کرد، گفت: جو صميمي گروه اعزامي سبب رشد کمي و کيفي برنامه‌ها در مراسم امسال شده که استقبال زائران از کشورهاي مختلف و اظهارات آن‌ها شاهدي بر اين نکته است.

او تعامل خوب مسؤولان بعثه‌ي مقام معظم رهبري، بويژه دکتر قنبري ـ مدير امور تبليغات و رسانه ـ را با قاريان اعزامي، يکي از عوامل اصلي موفقيت برنامه‌هاي قرآني حج امسال دانست.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 9008-10439
  • خبرنگار :