مركز بزرگ اسلامي شمال كشور: عيد قربان، زيباترين نمايش تعبد انسان در برابر خداوند است

مركز بزرگ اسلامي شمال كشور با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: عيد قربان، عيد فداکاري، ايثار، اخلاص و عشق است و يادآور زيباترين نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال مي‌باشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين بيانيه، با تبريك فرا رسيدن عيد بزرگ قربان برعموم مسلمانان جهان، آمده است: فدا نمودن فرزند در راه خدا، امتحان سخت و دشوار الهي براي حضرت ابراهيم(ع) بود كه آن حضرت با سربلندي از آن بيرون آمد و صدق گفتار و كردار و ايثار و بندگي‌اش، شگفتي تاريخ را برانگيخت.

اين بيانيه با اشاره به موسم حج و قرباني كردن به درگاه خداوند توسط حاجيان مي‌افزايد: آنان همچون ابراهيم (ع) تسليم فرمان حضرت حق شده و با بريدن زنجيرهاي اسارت و تعلقات مادي، بيشتر از گذشته به درگاه پروردگار خويش تقرب مي‌يابند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: قرباني کردن گوسفند، چه از سوي حاجيان در "مني" و چه از سوي غيرحاجيان، تکريم حماسه معنوي و ايثار عظيم ابراهيم (ع) و اسماعيل(ع) است و نمايش اين تكريم در روز عيد قربان در حقيقت نمادي از وحدت و همفکري مسلمانان عالم به شمار مي‌رود.

اين بيانيه مي‌افزايد: عيد سعيد قربان، نشانگر اوج شکوه و عظمت مسلمانان به جهانيان است و به راستي که اين روز، عيد عرفان، غفران، معنويت و بهره‌مندي از مواهب بي‌شمار خداوندي است.

در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: عيد سعيد قربان، بهترين نمونه تجلي وحدت و عظمت جهان اسلام است كه در آن تمامي فرقه‌ها و مذاهب در اداي فريضه بزرگ حج بدون استثناء گردهم آمده و به اداي اين فريضه‌ي بزرگ الهي مي‌پردازند و فرصتي است كه در آن جوامع اسلامي در پرتو تفکر و خرد جمعي با همگرايي و همبستگي بتوانند بسياري از مشکلات امروز خود را مرتفع سازند.

اين بيانيه در پايان، با اشاره به اينكه عيد سعيد قربان، يادگار حضرت ابراهيم خليل(ع) و بت شکن دوران است، مي‌افزايد: اين عيد در واقع جشن بزرگ موحدان، مقربان و خاشعان درگاه الهي است، که با قرباني، ايثار، خودسازي و تزکيه نفس، سربلند از آزمون الهي بيرون مي‌آيند و عهد و ميثاق مجدد با ذات اقدس باري‌تعالي مي‌بندند و خود را نسبت به آن متعهد مي‌دانند.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9008-10321
  • خبرنگار :