*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* روزنامه‌نگار رومانيايي: ايران داراي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي بسيار فعالي است

يك روزنامه‌نگار رومانيايي شركت كننده در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها گفت: تبليغات منفي درباره ايران موجب شده بود تصور کنم زنان حق كار و حتي خروج از منزل را ندارند.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، "يوليا گونآنو‍" خبرنگار روزنامه رومانيايي هاتي يونال اظهار كرد: با حضور در نمايشگاه مطبوعات بسياري از تصورات من درباره ايران از بين رفت و در چشم خود شاهد فعاليت زنان بسياري در عرصه خبر، روزنامه‌نگاري و به‌طور كلي اجتماع هستم.

وي با اشاره به اولين حضور خود در ايران يادآور شد: برگزاري نمايشگاه‌هايي از اين دست ضمن آشنايي مردم دنيا با مطبوعات، رسانه‌ها و مردم كشور ايران، زمينه نزديكي فرهنگ‌ها را نيز فراهم مي‌كند.

گونآنو در ادامه تصريح کرد: برگزاري نمايشگاهي از مطبوعات و خبرگزاري‌ها در اين ابعاد و بزرگي، به نزديكي و تبادل نظرات روزنامه‌نگاران رسانه‌هاي ايراني و خارجي كمك مي‌كند.

اين روزنامه‌نگار رومانيايي مطبوعات را متضمن آزادي دانست و اضافه كرد: اين خيلي مهم است كه كشوري مطبوعات قدرتمند داشته باشد و شركت در اين نمايشگاه به من نشان داد كه ايران داراي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي بسيار فعالي است.

وي ضمن بازديد از غرفه شهداي عرصه خبر تصريح كرد: اين بخش از نمايشگاه و آشنايي با افرادي كه در اين راه جان خود را از دست داده‌اند، بسيار جالب بود. در "گرو" کشور روماني نيز در دوران كمونيسم خبرنگاران بسياري شهيد شده‌اند.

روزنامه‌نگار دپارتمان فرهنگي روزنامه ملي روماني گفت: در روماني روزانه بيش از چهار روزنامه سراسري و چندين نشريه تخصصي منتشر مي‌شود، اما در كشور ما نمايشگاهي به اين عنوان وجود ندارد.

گونآنو با اشاره به عدم آشنايي با زبان فارسي گفت: متاسفانه امكان مطالعه نشريات عرضه شده در نمايشگاه را ندارم. اما به لحاظ كيفيت كاغذ و عكس آن‌ها را مطلوب مي‌بينم. ضمن اينكه اين نمايشگاه از تشكيلات و هماهنگي بسيار خوبي برخوردار است.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۸ آبان ۱۳۹۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-05449
  • خبرنگار :