نشست داوري جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي هنر و رسانه برگزار شد

نشست داوران جشنواره بين‌المللي هنر و رسانه عصر امروز در سالن جنبي نشست‌هاي مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ابتداي اين نشست محمدرفيع ضيايي اظهار كرد: هنر در رسانه از جمله مواردي است كه در دوره‌هاي قبل به آن توجه نشده است و تاكنون در اين بخش به كاريكاتور در مطبوعات توجه بيش‌تري شده است.

وي افزود: ديده شده كه عكس بيش‌تر از كاريكاتور تاثير خود را برروي مردم مي‌گذارد چراكه هنوز عكس‌هاي جنگ‌هاي ويتنام، كره و ... در ذهن مردم جاي خود را دارند.

علي‌رضا كريمي صارمي - مدرس دانشگاه - هم اظهار كرد: اول بايد ديد چرا انقدر گرايش به هنر زياد است؛ ديده مي‌شود مردم بيش‌تر اوقات فراغت خود را با روزنامه، كتاب، تئاتر، سينما و ورزش پر مي‌كنند اما اين موضوع هم بايد ديده شود كه چقدر از جشنواره‌هاي هنر و رسانه‌يي استقبال مي‌شود و هر كس بر اساس سطح سواد خود به نقد اين آثار هنري مي‌پردازد.

در ادامه ساسان والي‌زاده - دبير جشنواره هنر در رسانه - هم تاكيد كرد: هنر خود رسانه است و رسانه بايد بتواند هنرمندانه حرف خود را منتشر كند و ابتدا بايد با بيان و زبان خبر همسو شود؛ در همين راستا ديده مي‌شود كه گاهي يك عكس دنيا را متحول مي‌كند.

وي اظهار كرد: جايگاه هنر در رسانه مغفول مانده است و حال اگر معاونت امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضرورت اين مهم را در نظر نمي‌گرفت غفلت از اين جايگاه همچنان اجتناب‌ناپذير بود، بنابراين اگر مي‌خواهيم قدرت رسانه‌يي بيابيم بايد جايگاه هنر در رسانه را پيدا كنيم.

به گزارش ايسنا، بالغ بر يك هزار و 250 اثر از 31 كشور دنيا در جشنواره بين‌المللي هنر در رسانه شركت كردند؛ آثار در سه نوبت داوري شدند و آثاري كه اكنون در اين نمايشگاه ديده مي‌شوند، راه يافتگان به مرحله نهايي داوري هستند.

آثار برگزيده هم پس از انتخاب نفرات اول تا سوم در اختتاميه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها كه تاريخ دهم آبان‌ماه و هم‌زمان با آخرين روز برگزاري نمايشگاه است، معرفي مي‌شوند.

هر يك از نفرات اول تا سوم حاضر در جشنواره و نمايشگاه هنر در رسانه، از هزار تا سه هزار يورو جايزه دارند ضمن اينكه اگر اثري با مضمون صلح و عدالت باشد، جايزه بزرگ 5 هزار يورويي را دريافت مي‌كند.

از ميان آثار ارسالي به جشنواره هنر در رسانه، اثر تعدادي از هنرمندان بين‌المللي و داخلي در بخش كاريكاتور هم از سوي هيات داوران انتخاب و در نمايشگاه هنر در رسانه به نمايش درآمده است كه اسامي آن‌ها به شرح زير است:

كارلوس ديويد فونتس ازكوبا، كريستو بل دينوسو از آرژانتين، سرژيوماس از آرژانتين، والنتين جورجيو از بلغارستان، تون چانترا از تايلند، مخمود شونكولو از تركيه، رحمت آيكانتا از تركيه، برنارد بوتون از فرانسه، جرج ليكوريكي از روماني، چاك مك از قبرس، لي هاي جون از چين، آرس از كوبا، ماكسيم رسما ژين از روسيه، سرژي الكين از روسيه.‌

حسين كشتكار، محمدعلي خلجي، هادي رحمتي،‌ مجيد صالحي، فرهاد بهرامي، وحيد جعفري، مهدي عزيزي، داوود كاظمي،‌ محمود آزادنيا،‌ حميد صوفي،‌ فيروزه مظفري،‌ محسن ايزدي، جمال رحمتي‌، محسن ظريفيان،، جواد تكجو، محسن نوري نجفي، عباس ناصري از ايران.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۷ آبان ۱۳۹۰ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-05022
  • خبرنگار :