عضو هيات علمي دانشگاه تهران گفت: رسانههاي اجتماعي نقش مهمي در جلب نظر مخاطب دارند و ميتوانند تمام اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان را به پاي صندوقهاي راي بکشانند.
به گزارش سرويس رسانه ايسنا مسعود کوثري در نشست تخصصي در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها با اشاره به نقش رسانههاي اجتماعي در انتخابات افزود: سنتيترين رسانهها راديو و روزنامه ها هستند و اين رسانههاي سنتي ايدههاي زيادي براي مطرح کردن دارند.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران ادامه داد: با گذشت زمان بين راديو و روزنامه در حوزه انتخابات، تفکيک رسانهاي ايجاد شده، در حالي که تلويزيون محل چالش، اطلاعرساني، بحث و نقد احزاب و در مجموع به نفع عملکرد مردم است و روزنامه و راديو نقش ثانوي را بر عهده دارند.
کوثري با بيان اينکه استفاده از شبکههاي اجتماعي به عنوان يک رقابت سياسي به يک عنصر مهم تبديل شده است و شبکههاي تلويزيوني ميتوانند با قدرت تمام نقش مهمي در پيروزي يک کانديدا داشته باشند تصريح کرد: توليد برنامههاي مناظره سياستمداران براي آگاهي بخشي عمومي مردم موثر است.
کوثري گفت: نبايد از نقش رسانههاي سنتي در انتخابات غفلت کرد چراکه ترکيب رسانه اجتماعي با رسانه سنتي در انتخابات بسيار موثر است.
اين استاد دانشگاه در پايان يادآور شد: شبکههاي اجتماعي ميتوانند پيوندهاي زيادي را ايجاد کنند و مردم با دقت در انتخاب رسانه مناسب جهت دريافت اطلاعات ميتوانند به بهترين نتايج در امر انتخاباتي برسند.
هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاريها تا دهم آبانماه در مصلاي امام خميني ( ره) بر پاست.
انتتهاي پيام