*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* كارگاه گزارش‌نويسي و مصاحبه برگزار شد

در سومين روز نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها دو كارگاه گزارش‌نويسي و مصاحبه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، علي‌اكبر قاضي‌زاده در اين كارگاه، گزارش پوششي را خطرناك‌ترين نوع گزارش عنوان و اظهار كرد: هيچ گزارشگري نيست كه نوشتن اين نوع گزارش را در دل آرزو نكرده و يا به دنبال آن نرفته باشد.

به گفته وي بيش‌ترين سوژه‌هاي اين نوع گزارش بيش‌تر به تشكيلات و حرفه‌هاي غير قانوني و يا مشاغلي مربوط مي‌شود كه علي‌رغم مهم بودن، دچار فساد شده‌اند.

اين مدرس علوم ارتباطات نوشتن اين نوع گزارش را بيش‌تر در كشورهاي غربي دانست و توضيح داد: به دليل حمايت جدي كه از خبرنگاران در غرب صورت مي‌گيرد، نوشتن گزارش‌هاي پوششي در اين كشورها بيش‌تر است.

وي درباره وضعيت نوشتن چنين گزارش‌هايي در ايران نيز گفت: علي‌رغم تلاش‌هاي مسوولان، پاسخگو نبودن آن‌ها نسبت به رسانه‌ها موجب شده است كه چنين گزارش‌هايي كمتر در رسانه‌هاي داخلي منتشر شود به همين دليل نوشتن اين گزارش‌ها بسيار خطرناك است. اما توصيه‌ هم نمي‌كنم كه خبرنگاران ايراني از اين نوع گزارش‌ها ننويسند.

وي از اليزابت كوچران معروف به نلي ولي براي نوشتن سه گزارش آسايشگاه بلك‌برن، يك بيماري خاص و ايستگاه‌هاي پليس به عنوان قديمي‌ترين گزارش‌نويس در اين زمينه نام برد كه انتشار گزارش‌هاي او موجب وضع قانون در كشور آمريكا شد.

هم‌چنين در كارگاه مصاحبه، عليرضا كتابدار با بيان توضيحاتي از خبرنگاران خواست از پرسيدن سوال‌هاي "پ نه پ" از مصاحبه‌شوندگان خودداري كنند.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03677
  • خبرنگار :