*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* مديرکل مرکز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد: هنر رمز ماندگاري مطبوعات است

مديرکل مرکز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، هنر را رمز ماندگاري مطبوعات عنوان کرد و گفت: برپايي جشنواره هنر در رسانه، مطبوعات کشور را به استفاده از هنر ترغيب مي‌کند.

به سرويس رسانه ايسنا، محمود شالويي اظهار كرد: ارتباط بين هنر و مطبوعات يک رابطه دوسويه و متقابل بوده بنابراين نمي‌توان اين ارتباط را حذف کرد.

وي ادامه داد: درواقع همان طور که مطبوعات مي‌توانند در گسترش و ارتقاي هنر نقش داشته باشند، رشته‌هاي مختلف هنري نيز مي‌توانند در رونق مطبوعات اثرگذار باشند.

مديرکل مرکز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: وقتي مطبوعات جنبه هنري پيدا مي‌کنند، بر جذابيت آن‌ها افزوده مي‌شود.

به گفته شالويي، استفاده صحيح از هنرهايي همچون طراحي و کاريکاتور در مطبوعات موجب افزايش تعداد مخاطبان رسانه‌ها در کشور و در نهايت بالارفتن آمار مخاطبان مطبوعات کشور مي‌شود.

وي با بيان اينکه اهميت نقش هنر در رسانه‌ها و به خصوص مطبوعات بر کسي پوشيده نيست، افزود: متاسفانه توجه مطبوعات و رسانه‌ها به هنر اغلب کمرنگ و يا سطحي بوده و نشريات چنانچه به جنبه‌هاي هنري و تکنيکي شاخه‌هاي مختلف هنري توجه بيش‌تري داشته باشند به جايگاه حقيقي خود خواهند رسيد.

مديرکل مرکز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه عکس يکي از هنرهاي تاثيرگذار در مطبوعات به شمار مي‌رود، ادامه داد: دو نوع عکس خبري و هنري وجود دارد و تلفيق اين دو بخش مي‌تواند يک جريان هنري در مطبوعات ايجاد کند.

به عقيده شالويي، يکي ديگر از رشته‌هاي مرتبط با مطبوعات هنر کاريکاتور است. بسياري از انديشه‌ها و نظرات به خصوص در موارد انتقادي به کمک تصاوير و يا کاريکاتورها بيان مي‌شود و يا با مقالات آن‌ها همراه است که به يقين بر ارزش فعاليت مطبوعات مي افزايد.

وي تاکيد کرد: لازمه گسترش اين امر در مطبوعات اين است که کارتونيست‌هاي ما که اغلب هنرمندان توانايي هستند ارتباط تنگاتنگي با مطبوعات داشته باشند.

بنا بر اعلام ستاد خبري، مدير موزه هنرهاي معاصر گفت: استفاده از هنر گرافيک نيز از ديگر موارد ارتباط بين مطبوعات و حتي بخش مجازي با هنر است.

شالويي يادآور شد: يکي از بخش‌هايي که کم‌تر به آن پرداخته مي‌شود هنر خوشنويسي بوده که بر اهميت زيبايي بصيري مطبوعات مي افزايد. ارتباط اين بخش با هنرمندان خوشنويس بايد افزايش يابد.

وي گفت: پرکردن خلاءهاي موجود در جامعه يکي از اهداف مهم جشنواره‌ها و نمايشگاه است، از اين رو به نظر مي‌رسد برگزاري جشنواره "هنر در رسانه " مي‌تواند ضمن سوق دادن نگاه‌ها به اهميت جايگاه هنر در مطبوعات، صاحبان رسانه‌ها را به نقش آن معطوف کند.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها تا دهم آبان‌ماه در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي شود.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03515
  • خبرنگار :