*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* عضو کميسيون اقتصادي مجلس: برپايي نمايشگاه در بهبود شرايط اقتصادي رسانه‌ها تاثيرگذار است

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: برپايي نمايشگاه مطبوعات در بهبود شرايط اقتصادي نشريات و رسانه‌هاي گروهي تاثيرگذار بوده و صاحبان جرايد بايد از اين رويداد به بهترين نحو ممکن استفاده کنند.

به گزارش ايسنا، محمدرضا خباز به اهميت برگزاري نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها و نقش آن در جامعه اشاره کرد و افزود: برپايي اين رويداد اقدام مثبتي در جهت تضارب آراء از طريق ارتباط بي‌واسطه مردم، اهالي مطبوعات و مسوولان است.

وي يادآور شد: يکي از مهمترين تاثيرات نمايشگاه مطبوعات، بهبود شرايط اقتصادي مطبوعات است و رسانه‌هاي گروهي با معرفي خود به مخاطبان مي توانند در اين راه گام هاي موثري بردارند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: جشنواره مطبوعات بايد به سمتي پيش برود که توانايي نقش‌آفريني در عرصه تامين نيازهاي اقتصادي رسانه‌ها را داشته باشد و به عبارت ديگر اين رويداد علاوه بر ايجاد بستري مناسب براي تضارب آرا و انتقال اطلاعات در ميان اصحاب رسانه، فرصتي براي بيان مشکلات مطبوعات و رسيدگي به آن‌ها باشد.

خباز با تاکيد بر نقش مسوولان در کاهش مشکلات اقتصادي مطبوعات، افزود: مطبوعات مي توانند با استفاده از دانش و تجربيات ساير رسانه‌ها، راهکاري براي رفع مشکلاتشان بيابند و برگزاري کارگاه آموزشي در نمايشگاه مطبوعات فرصت اين انتقال تجربه را فراهم مي‌کند.

وي همچنين خواستار اختصاص بودجه عادلانه به رسانه‌هاي داخلي و بخصوص مطبوعات فعال در شهرستان‌ها شد.

اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه مردم در شهرستان‌ها به نشريات محلي نياز دارند، افزود: نشريات محلي زبان مردم بوده و بهترين ابزار براي دفاع از حقوق آن‌ها به شمار مي‌روند، مردم تنها با استفاده از نشريات محلي مي‌توانند صداي خود را به گوش مسوولان برسانند و از آنها انتظار پاسخگويي داشته باشند.

بنا بر اعلام ستاد خبري، خباز به انتشار آگهي‌هاي تبليغاتي دولتي در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد سهمي از آگهي‌هاي تبليغاتي را به نشريات محلي اختصاص دهد تا بدين ترتيب درآمد آنها افزايش يافته و بخشي از مشکلات اقتصادي شان برطرف شود.

وي ارايه کاغذ يارانه‌اي و تسهيلات مالي نظير وام قرض الحسنه را يکي از راهکارهاي حل مشکلات اقتصادي مطبوعات عنوان کرد و گفت: مسوولان با برنامه‌ريزي مناسب، مطبوعات محلي را تقويت کنند.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها تا دهم آبان ماه امسال در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي شود.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03512
  • خبرنگار :