*نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها* عضو کميسيون فرهنگي مجلس: نقش فرهنگ‌سازي رسانه‌ها در نمايشگاه برجسته مي‌شود

حضور پرشور رسانه‌ها در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها هجمه رسانه‌يي دشمن را خنثي مي‌کند.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به تهاجم فرهنگي دشمن از طريق رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: هم‌افزايي و حضور پرشور مطبوعات و رسانه‌ها در نمايشگاه مطبوعات زمينه‌اي براي خنثي‌سازي تحرکات استکبار در حوزه جنگ نرم به شمار مي‌رود.

بهروز جعفري افزود: برگزاري نمايشگاه مطبوعات فرصت مناسبي براي ارايه دستاوردهاي مطبوعات کشور در زمينه‌هاي مختلف از منظر کمي و کيفي است.

وي ادامه داد: در اين ميان رسانه‌هايي که در فضاي سايبر فعاليت مي‌کنند در نمايشگاه مطبوعات مي‌توانند به بهترين نحو ممکن به مردم معرفي شوند.

عضو کيسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مطبوعات نقشي اساسي در زمينه اطلاع رساني درباره مسايل مختلف به جامعه دارند اما اين نقش اوليه مطبوعات است و رسانه هاي کشور وظايف سنگين‌تري را برعهده دارند.

به گفته جعفري، فرهنگ سازي از مهم‌ترين کارکردها رسانه‌هاي گروهي بوده اما توانمندي علمي فرهنگي نقش اصلي مطبوعات در جامعه امروز است.

بنا بر اعلام ستاد خبري، وي تصريح کرد: نقش سه‌گانه مطبوعات در زمينه اطلاع‌رساني، فرهنگ‌سازي و افزايش توانمندي علمي فرهنگي براي جهت‌دهي افکار عمومي بايد از طريق فعاليت‌هاي مختلف هم‌چون برگزاري نمايشگاه مطبوعات برجسته شود.

نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: نمايشگاه مطبوعات در ظاهر در مدتي يک هفته‌اي برگزار مي‌شود اما اين رويداد به مرور زمان اثرات قابل قبولي بر فضاي رسانه‌يي کشور خواهد داشت.

جعفري گفت: نمايشگاه مطبوعات رقابتي سالم براي عرضه آخرين دستاوردهاي رسانه‌يي به مردم است و استقبال مردم از اين رويداد فرهنگي نشانگر نقش و جايگاه رسانه‌ها در جامعه است.

وي برگزاري بخش‌هاي جنبي هم‌چون کارگاه‌هاي آموزشي براي اهالي رسانه و مردم را موجب رونق هرچه بيش‌تر اين رويداد دانست و بر ايجاد فضايي مناسب در نمايشگاه امسال براي تعامل هرچه بيش‌تر مردم و مسوولان تاکيد کرد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس هم‌چنين خواستار برگزاري جلساتي تخصصي متناسب با موضوع جهاد اقتصادي و بيداري اسلامي در نمايشگاه مطبوعات تهران شد.

جعفري يادآور شد: نمايشگاه مطبوعات عرصه مناسبي براي مقابله با جنگ نرم دشمن که امروز از طريق رسانه‌هاي خارجي شاهد آن هستيم، به شمار مي‌رود.

وي تصريح کرد: رسانه‌هاي خارجي تلاش مي‌کنند با استفاده از تبليغات سوء به مخاطبان اينگونه القا کنند که رسانه‌هاي ما در فضايي بسته در حال فعاليت هستند در حالي که حضور پرشور رسانه‌ها در نمايشگاه مطبوعات دليلي بر کذب بودن اين ادعا است.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها تا دهم آبان ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • پنجشنبه/ ۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-03508
  • خبرنگار :