گزارشي از نخستين روز نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها

امروز هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها، روز پركار و نسبتا شلوغي را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از مراسم افتتاحيه و بازديد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به همراه معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديرکل مطبوعات و خبرگزاري‌هاي داخلي، دكتر كاظم معتمدنژاد و جمعي از مسوولان و مديران رسانه انجام شد، مسوولان غرفه‌ها در شبستان اصلي، كار عادي خود را آغاز كردند.

بن‌هاي خريد يا اشتراک مطبوعات از ساعت 9 تا 19 در ايام برپايي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها توزيع مي‌شود و علاقه‌مندان براي تهيه بن‌هاي خريد يا اشتراک مطبوعات مي‌توانند به باجه‌هاي مخصوص توزيع بن که در کنار در ورودي سالن اصلي مصلاي بزرگ امام خميني (ره) مستقر است، مراجعه کنند.

متقاضيان ضمن ارايه کارت شناسايي بايد بابت هر بن يک هزار ريال پرداخت کنند تا بتوانند از تخفيف 80 درصدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي خريد نشريات بهره‌مند شوند.

اما سقف بن‌هاي خريد مطبوعات براي بازديدکنندگان 10 هزار تومان و سقف خريد براي دانشجويان، طلاب حوزه‌هاي علميه، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و مديران مسوول مطبوعات و خبرگزاري‌ها 20 هزار تومان است.

البته اين بن‌هاي خريد يا اشتراک مطبوعات صرفا در محيط نمايشگاه قابل استفاده بوده و در خارج از فضاي نمايشگاه هيچ اعتباري ندارد و صرفا جهت خريد يا اشتراک نشريات از هفته نامه به بالا مانند هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصل نامه و دو فصلنامه است.

چهار محل مشخص با عنوان پاتوق رسانه براي مخاطبان نمايشگاه هجدهم مطبوعات و خبرگزاري‌ها در فضاي مصلاي امام خميني (ره) تعبيه شده است كه ويژه بازديدکنندگان و اهالي مطبوعات و رسانه‌هاست.

مخاطبان در اين محل‌ها که با رنگ‌هاي سفيد و قرمز آراسته شده مي‌توانند رسانه‌هاي مکتوب را مطالعه کرده و با يکديگر به تبادل نظر بپردازند كه البته در روز نخست نمي‌توان درباره ميزان استقبال و موفقيت اين طرح قضاوت كرد.

اهالي رسانه هم مي‌توانند در محلي مخصوص که در طبقه دوم شبستان درنظرگرفته شده با مسوولان کشور گفت‌وگو کنند.

امروز پس از بازديد وزير ارشاد و همراهانش، لوح ميثاق روزنامه‌نگاران در سراي روزنامه‌نگاران ايران در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها رونمايي شد.

براي نخستين‌بار سالن ويژه كودك و نوجوان در نمايشگاه به همت روزنامه‌نگاران اين حوزه تاسيس شده است تا نشريات كودك و نوجوان به خانواده مطبوعات نزديك كند و فراتر از آن فرهنگ مطالعه‌ي مطبوعات از سنين كودكي در جامعه‌ي اسلامي ما رواج دهد.

اما بخش بين‌الملل نمايشگاه هجدهم كه در طبقه بالاي شبستان واقع شده، قرار است از روز ششم نمايشگاه افتتاح شود، هم‌چنين امروز بخش نشريات دانشجويي و تخصصي فعال نبوده و قرار است از فردا شروع به كار كنند.

10 دستگاه خودروي ون با استقرار در ورودي و خروجي مصلاي بزرگ امام خميني (ره)، عمليات جابجايي بازديدکنندگان و مراجعه‌کنندگان به هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها را انجام مي‌دهند.

مسوولان اعلام كردند كه اين آمادگي و ظرفيت پيش‌بيني شده است تا درصورت افزايش بازديدکنندگان، تعداد ون‌هاي مستقر در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) نيز افزايش يابد.

به نظر مي‌رسيد علاوه بر اطلاع‌رساني كه درباره جانمايي و نام غرفه‌ها كه داخل سالن اصلي انجام شده، وجود بروشور و استفاده از سيستم نرم‌افزاري رايانه‌يي در كيوسك‌هاي اطلاع‌رساني در بدو ورود كمك بيش‌تري به بازديدكنندگان كند اما جاي خالي آن در روز نخست احساس مي‌شد.

نمايشگاه از ساعت 9 تا 20 ميزبان حضور بازديدکنندگان و علاقه‌مندان به مطبوعات و رسانه‌هاست.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها از امروز تا دهم آبان‌ماه در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) تهران برپاست.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۳ آبان ۱۳۹۰ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9008-02396
  • خبرنگار :