مدير کل رسانه‌هاي خارجي وزارت ارشاد: حضور نمايندگان رسانه‌يي 40 کشور جهان در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها قطعي شد

مدير کل رسانه‌هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تاکنون حضور نمايندگان رسانه‌يي 40 کشور جهان در بخش بين‌الملل نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها قطعي شده است.

به گزارش سرويس رسانه ايسنا، محمدجواد آقاجري به تاريخچه برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي تهران اشاره کرد و افزود: پيش‌بيني مي‌شود در نمايشگاه امسال، حضور مطبوعات و خبرگزاري‌هاي خارجي بسيار گسترده‌تر از سال‌هاي گذشته باشد.

اين مقام مسوول در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه بر اساس هدف‌گذاري صورت گرفته، نمايندگان مطبوعات و خبرگزاري‌هاي 50 کشور جهان در هجدهمين نمايشگاه مطبوعات حضور يابند، اظهار اميدواري کرد تا پايان زمان تعيين شده تعداد کشورهاي متقاضي براي حضور در اين نمايشگاه از مرز 50 کشور فراتر برود.

آقاجري هم‌چنين به اجلاس تاسيسي اتحاديه بين‌المللي مطبوعات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: مديران مسوول و سردبيران مهم‌ترين نشريات اسلامي از 35 کشور جهان نيز طي هفته نخست آبان‌ماه در تهران گرد هم مي‌آيند تا با تعامل فکري با مسوولان نشريات ايراني، اتحاديه مطبوعات جهان اسلام را تاسيس و فعاليت‌هاي آن را در جوامع اسلامي گسترش دهند.

به گفته مدير کل رسانه‌هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکنون 103 مدير مسوول، سردبير و خبرنگار کشورهاي اسلامي و غير اسلامي براي حضور در اين دو رويداد بزرگ فرهنگي براي سفر به ايران اسلامي درخواست کرده‌اند که مراحل بررسي و صدور رواديد آن‌ها در حال انجام است.

هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها از سوم تا دهم آبان‌ماه امسال در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۴ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 9007-17281
  • خبرنگار :