بهشت خميني شهر، جهنم جنايتکاران شد؛ حاشيه‌نگاري ايسنا از اعدام چهار محكوم تجاوز گروهي به زنان

پارک بهشت خميني شهر بامداد چهارشنبه محل اجراي حكم چهار محكوم جنايت تجاوز گروهي به زنان در يکي از باغ‌هاي اطراف اين شهر بود، محكوماني كه سرانجام در ميان انبوه مشتاقان اجراي حكم به سزاي عمل ناپسند خود رسيدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه اصفهان، در ساعات ابتدايي روز و درحالي كه هنوز نيم ساعت به زمان اجراي حكم باقي مانده بود، لحظه به لحظه بر جمعيت حاضر در بوستان بهشت خميني‌شهر افزوده مي‌شد. پير و جوان، زن و مرد براي تماشاي مراسم اعدام آمده بودند. جوان‌ترها در حال دويدن از ابتداي خيابان منتهي به سمت پارک بودند و مسن‌ترها نيز با پرس‌و جو از كيفيت اجراي حكم بر توان خود براي حضور سريع‌تر در مراسم مي‌افزودند.

چند دقيقه‌اي به زمان اجراي حكم باقي مانده بود که متهمان با سه خودوري ويژه نيروي انتظامي وارد محوطه پارک بهشت شدند. يکي از آنها بدون چشم بند بود و سرخي چشمانش به خوبي حكايت از پشت سر گذاشتن شبي دشوار داشت اما سه محكوم ديگر چشم بند نداشتند.

يکي از محكومان دست‌هايش را به هنگام پياده شدن مشت کرده بود و انگشتانش را به هم فشار مي‌داد و حتي پس از اعدام نيز به همين حالت باقي ماند.

محمدرضا حبيبي، دادستان عمومي و انقلاب اصفهان قبل از شروع رسمي مراسم اعدام سخناني را به اين شرح بيان كرد: دورد بي پايان نثار ارواح طيبه شهيدان و دلير مرداني که در راه استمرار نظام جمهوري اسلامي و تامين و گسترش قسط و عدل از عزيرترين سرمايه دنيوي خود، از جان‌شان گذشتند. درود و رحمت خداوند بر مردم متدين خميني شهر، مردمي که از همان ابتداي وقوع اين حادثه تلخ انزجار خود از اين افراد و اعمال آنها را اعلام کردند. امروز نيز با حضور شکوهمند خودتان در اين مراسم اجراي حد الهي علاوه بر اينکه دلگرمي و پشت گرمي به خدمتگزاران خود به ويژه دستگاه قضايي عطا کرديد و ثابت کرديد که خميني شهر با تاريخ درخشان فرهنگي و مذهبي و با تقديم بيش از دو هزار شهيد به نظام جمهوري اسلامي جاي ارتکاب اين گونه اعمال نيست. امروز شاهد اجراي حکمي از احکام الهي در مورد چهار نفر از افراد بزهکاري هستيم که پرونده آنها مراحل قانوني را طي کرده است. خداوند در سوره نور ضمن صدور دستور بر اجراي مجازات بر افراد خاطي و زناکار تصريح مي‌کند، مبادا رافت و عطوفت، احساس دل‌رحمي نسبت به افرادي که اجراي حد الهي در مورد آنها قرار است اجرا شود به شما راه يابد. در زمان اجراي حد بايد گروهي از مومنان حضور داشته و شاهد آن باشند و حضور شما نيز در اين محل در اين راستا است. عزم و اراده دستگاه قضايي در برخورد با اراذل، اوباش و کساني که به حقوق اموال و نواميس مردم تعدي و تجاوز مي‌کنند يک شعار نيست، بلکه يک واقعيت است که بارها شاهد و ناظر عملي شدن آن هستيم.

برادران و خواهران، وقوع چنين وقايع و اتفاقاتي نتيجه فاصله گرفتن از ارزش‌ها، اعتقادات و آموزه‌هاي ديني است و هرچه از دستورات ديني بيشتر فاصله بگيرم شاهد وقوع بيشتر آن هستيم. اگر شارع مقدس، رهبران ديني و قرآن تاکيد به حفظ حجاب، پوشش شرعي و حلال و حرام در روابط خصوصي، شخصي و حتي در ميهماني‌ها و جشن‌هاي خصوصي دارند به همين علت است که زنان و نواميس از شر متجاوزان در امان باشند. اين تذکرات شرعي را بايد جدي بگيريم. امروز دشمن با شبيخون فرهنگي سفره‌هاي رنگين متعفني را براي فرزندان ما گسترانيده است. دشمن از طريق ماهواره، سايت‌ها، توزيع مجاني سي دي و فيلم‌هاي مستهجن تلاش مي‌کند ذهن جوانان را از فرهنگ غني اسلامي منحرف و به سمت فرهنگ منحط غرب سوق دهد و به همين خاطر مسؤوليت ما و دستگاه‌هاي فرهنگي و خانواده‌ها بسيار سنگين است.

در ادامه،‌ با قرائت حکم دادگاه و با ذکر صلوات متهمان براي اجراي حکم آماده شدند. ساعت شش و هشت دقيقه صبح با شعار الله اکبر چهار متجاوز با طناب‌هايي سفيد به دار مجازات آويخته شدند و آخرين ثانيه‌هاي زندگي‌يشان نيز آويزان بر طناب دار پايان يافت.

يکي از متهمان از زمان پياده شدن از خودوري نيروي انتظامي زير زبان جمله «يا حسين، يا حسين، شفاعتم کن» را نجوا مي‌کرد و اين نجوا تا پيش از کشيده شدن طناب دار نيز ادامه داشت.

متهم ديگر نيز با گفتن صلوات و با قدم‌هايي آهسته و لرزان به استقبال چوبه‌دار ‌رفت. نفر سوم با نفس‌هايي به شماره افتاده قبل از کشيده شدن طناب از حال رفت. همهمه‌اي جمعيت را فراگرفت، يکي مي‌گفت بي‌هوش شده است و ديگري مي‌گفت سکته کرده است.

ساعت 6 و 20 صبح در پارک بهشت همچنان به جمعيت افزوده مي‌شد و گروه گروه در حال فيلم برداري و عکس گرفتن از مصحنه‌ي اعدام بودند. در يکي از قسمت‌هاي مشرف به مراسم بيش از 100 نفر همزمان در حال فيلم‌برداري و عكاسي بودند و هريک در تلاش براي پيدا کردن موقعيتي بهتر سعي مي‌كردند ديد بهتري به سكوي اعدام داشته باشند.

دقايقي پس از اعدام، اجساد متهمان با وزش ملايم باد به اين سو آن سو حرکت مي‌کرد. کم کم مردم نيز در حال متفرق شدن بودند. به علت ازدحام جمعيت عبور از ميان مردم به سختي امکان پذير بود و ترافيک نسبتا شديدي در خيابان منتهي به «بهشت» ايجاد شده بود.

حجت الاسلام رضايي دادستان خميني شهر نيز در پايان مراسم اعدام به خبرنگاران گفت: پرونده پس از رسيدگي در دادگاه کيفري استان با پيک ويژه به ديوان عالي کشور رفت و پس از ابرام آن، سريع مقدمات اجراي حکم را فراهم کرديم و امروز نسبت به متهماني که حکم اعدام براي آنها صادر شده بود اجرا شد.

وي ادامه داد: هنوز نسبت به دو نفر از متهمان که پس از صدور راي دستگير شدند راي صادر نشده است. پرونده دو نفر از متهمان که براي آنها 28 سال حبس صادر شده است نسبت به اتهام تجاوز به عنف مفتوح است.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۹۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 9007-14435
  • خبرنگار :