/مصوبات شوراي پول و اعتبار/ * كان‌لم‌يكن شدن اساسنامه بانک آريا * فعال‌شدن کميته انتظامي در بانک‌ها * تفكيك رييس هيات مديره و مديرعامل بانك‌ها

شوراي پول و اعتبار به رياست بهمني با حضور کليه اعضا و همچنين دادستان کل کشور با اتخاذ تصميماتي در خصوص تفکيک رييس هيات مديره و مديرعامل بانک‌ها، تعيين تکليف منابع بانک آريا، تشکيل کميته انتظامي و تقويت کنترل داخلي بانک‌ها در بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران تشکيل شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس‌كل بانك مركزي در اين جلسه درباره تفکيک رييس هيات مديره و مديرعامل بانک‌ها اظهار كرد: در بانک‌هاي دولتي و بانک‌هاي تازه خصوصي‌شده همچون صادرات، ملت، تجارت و رفاه کارگران، رييس هيات مديره و مديرعامل شخص واحدي بود که شوراي پول و اعتبار در جلسه اخير تصميم به تفکيک اين دو گرفت. بدين ترتيب با اين شيوه اجرا و نظارت از هم جدا شده و کنترل‌ها دقيق تر صورت مي‌پذيرد.

رييس کل بانک مرکزي با اشاره به بحث مفصل آسيب شناسي بانک آريا در اين جلسه عنوان کرد: اساسنامه بانک آريا که قبلاً به تصويب شوراي پول و اعتبار رسيده بود، کن لم يکن اعلام شد و در خصوص منابع آن با نظارت قوه قضاييه و مسئولان ذي‌ربط اتخاذ تصميم خواهد شد.

بهمني با اشاره به تشکيل هيات انتظامي بانک‌ها و اضافه شدن عضو جديد به شوراي پول و اعتبار بيان كرد: بانک مرکزي در راستاي برخورد قاطعانه با متخلفان در سيستم بانکي کشور، اقداماتي از جمله تقويت کادرهاي بازرسي، کوتاه كردن دوره‌هاي نظارت، ايجاد مکانيسم نظارت آنلاين و سيستم جامع اعتباري را در دستور کار خود قرار داده است.

رييس شوراي پول و اعتبار با اطمينان به اينکه نظارت‌ها هوشمند خواهند شد، اضافه کرد: در همين راستا شناسايي ريسک و تقويت بازرسي و کنترل‌هاي داخلي بانک‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

بهمني با درخواست از مردم براي اطلاع دادن موارد تخلف بانکي به بازرسان داخلي بانک‌ها افزود: مردم هرگاه تخلفي را مشاهده کردند، مي‌توانند بلافاصله به بازرسان داخلي بانک‌ها و همزمان به اداره نظارت بر بانک‌هاي بانک مرکزي اطلاع دهند تا با متخلفان به شدت برخورد شود.

رييس کل بانک مرکزي درباره نوسانات بازار ارز و طلا بيان كرد: اگرچه ارز در يک مدت کوتاه به صورت حبابي افزايش قيمت داشت اما با اقدامات به موقع بانک مرکزي کنترل شد و اميدواريم تا پايان هفته جاري شاهد کاهش بيشتر قيمت ارز باشيم.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۰ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9007-09697
  • خبرنگار :