بهمني با تقدير از خدمات جهرمي: بخش اعظمي از مبالغ مورد سوءاستفاده به نظام بانکي برگشته است

رييس‌کل بانک مرکزي از کنترل و نظارت به عنوان مهمترين اجزاي بانکداري غير ربوي ياد کرد و گفت: کنترل و نظارت تکليف و مسئوليت مهم مديران است که بايد با مهم برشمردن آن مانع هرگونه سوء استفاده مالي شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دکتر محمود بهمني در مراسم معارفه مديرعامل جديد بانک صادرات ايران به ابعاد مختلف سوء‌استفاده مالي از شبکه بانکي اشاره کرد و با بيان اينکه بخش اعظمي از مبالغ مورد سوءاستفاده به نظام بانکي برگشته است، يادآور شد: کارکنان بانک‌ها افراد شريف و زحمتکشي هستند و نبايد سست ايماني عده‌اي انگشت شمار را به پاي همه کارکنان گذاشت.

وي از تصميمات جديد شوراي پول و اعتبار در راستاي اعتبار سنجي مشتريان و افزايش کنترل و نظارت در شبکه بانکي خبر داد و گفت: سيستم بانکي نقش بسزايي در توسعه اقتصادي کشور ايفاد مي‌کند و با جمع آوري وجوه سرگردان و مديريت بهينه آن بالندگي اقتصادي را رقم مي‌زند.

وي ادامه داد: مديران اقتصادي و بانکي کشور مصمم هستند تا ساختارهاي جديد را در زمينه فرآيند اعطاي تسهيلات، کنترل و نظارت، ايجاد كنند.

وي افزود: برنامه‌ريزي‌هاي اصولي و بلند مدتي در اين زمينه در دست اقدام است و به مردم عزيز کشور اطمينان مي‌دهيم با جديت و تلاش مانع از تکرار اين وقايع تلخ درنظام بانکي شويم.

وي از بانک صادرات که به عنوان بانکي ريشه دار، معتبر و برخوردار از نيروهاي مختصص و با ايمان ياد کرد و گفت: همه مديران و کارکنان نظام بانکي هم قسم شده‌اند تا با تلاش مضاعف خود، پويايي بيشتر و کارآمدي افزونتر را در نظام بانکي ايران به وجود آورند.

رييس کل بانک مرکزي در اين مراسم که دکتر ابوالحسني معاون وزير اقتصاد، کوروش پرويزيان عضو شواري پول اعتبار مديران عامل بانک‌هاي تجارت، مسکن، کشاورزي، پارسيان، توسعه صادرات، قرض‌الحسنه مهر و شهر و نيز جمعي از مديران بانک صادرات نيز حضور داشتند، از پيشرو به عنوان فردي با تجربه و متخصص نام برد و با قدرداني از سيد محمد جهرمي مديرعامل سابق اين بانک، اظهار اميدواري كرد که در آينده بيش از پيش شاهد موفقيت‌ها و اعتلاي بانک صادرات ايران باشيم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ مهر ۱۳۹۰ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9007-08668
  • خبرنگار :