وزير دفاع: نياز به برقراري خط مستقيم ارتباطي ميان ايران-آمريكا نداريم تصميم‌گيري درباره موشك‌هاي اس 300 به داوري سپرده شده است

وزير دفاع با اشاره به بدقولي روسيه در عمل به تعهداتش درباره موشك ‌هاي اس 300 تصريح كرد كه ما ادعاي خسارتي داريم كه تصميم‌گيري در اين ارتباط به داوري سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حاشيه جلسه امروز هيات دولت با اعلام اين‌كه امروز حجم انبوهي از موشك‌هاي كروز به نام قادر را كه موشك‌هاي پيشرفته و با برد بيش از 200 كيلومتر هستند، را با توانمنديهاي بسيار ارزشمند به نيروي دريايي ارتش و سپاه تحويل داديم، گفت: اين موشك ضد ناوچه و ضد ناو بكار مي‌رود و مي‌تواند ناوهاي سنگين را غرق كند و بر ضد تاسيسات ساحلي استفاده مي‌شود و از زمين و هوا و دريا قابل پرتاب است.

وي ادامه داد : اين موشك‌ها قابل برنامه‌ريزي است و مي‌تواند اهدافي را با سطح مقطع راداري كوچك شناسايي و دنبال كند. دو پايلوت ديجيتالي دارد و داراي توانمندي‌هاي فني بسيار ارزشمندي است.

وحيدي در مورد آخرين وضعيت موشك اس 300 و بحثي كه ايران در اين ارتباط با روسيه داشته است نيز گفت: اين موضوع روال طبيعي خود را طي مي‌كند و بحث در مورد آن به داوري سپرده شده است.

وي تصريح كرد: البته ما پيش پرداخت‌هاي خود را در اين ارتباط كه به روسيه داده بوديم، پس گرفته‌ايم.ما ادعاي خسارتي داريم كه تصميم‌گيري در اين ارتباط به داوري سپرده شده است.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آمريكايي‌ها پيشنهاد كردند كه خط تلفن سرخ بين ايران و آمريكا ايجاد شود گفت: ما در منطقه نياز به برقراري اين خط نداريم. خروج نيروهاي فرا منطقه‌اي از منطقه و عدم دخالت از سوي آنها در مسائل منطقه باعث مي‌شود كه تنشي در منطقه ايجاد نشود . آنها مي‌گويند خط سرخ داشته باشيم، براي اين كه اگر تنشي به وجود آمد، حل كنيم. در صورتي كه ما معتقديم اگر آنها نباشند در منطقه تنش ايجاد نمي‌شود. آنها موظف هستند در عبور از تنگه‌ي خليج فارس به تمام سوالاتي كه نيروي دريايي ما از آنها مي‌پرسد، پاسخ دهند و آنها تحت اشراف اطلاعاتي نيروي دريايي ما هستند.

وي در پاسخ به اين سوال كه نيروي دريايي ارتش اعلام كرده كه ناوگان‌هاي ايراني قرار است در نزديكي مرزهاي آبي آمريكا قرار بگيرد، همانطور كه امريكايي‌ها در منطقه‌ي ما حضور دارند و اين كه ايران قصد دارد اين ناوها را اعزام كند، گفت: اعزام ناو به آبهاي نزديك آمريكا را از فرمانده‌ي نيروي دريايي نشنيده‌ام. البته آبهاي آزاد براي همه آزاد است و همه مي‌توانند در آن حضور داشته باشند. از جمله جمهوري اسلامي ايران.

وي در پاسخ به اين سوال كه ايران گويي گفته است كه مي‌خواهد ناو هواپيما بر بسازد، تصريح كرد: توسعه‌ي توان دريايي را ما در برنامه داريم و در اين حوزه هرآنچه كه نيروهاي مسلط به آن احتياج داشته باشند ما در برنامه قرار مي‌دهيم و اكنون اولويت‌هاي ديگري وجود دارد كه اكنون در برنامه است و ما به آنها مي‌پردازيم و هر موقع احتياج به اين بود و فرصتي نيز وجود داشت به آن مي‌پردازيم.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۶ مهر ۱۳۹۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9007-03890
  • خبرنگار : 71038