ملاقات نماينده ويژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان با وزير خارجه کشورمان در نيويورک

ميکاييل اشتاينر ـ نماينده ويژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان ـ روز سه‌شنبه با وزير خارجه کشورمان که براي شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک به‌سر مي‌برند ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار علي‌اكبر صالحي با اشاره به سه دهه پذيرايي از سه ميليون پناهنده افغان در کشورمان و پروژه‌هاي عمراني از جمله ساخت خط آهن هرات اظهار كرد که کشورمان از هر گونه کمکي به مردم و دولت افغانستان براي استقرار صلح و ثبات در کشور دوست، برادر و همسايه افغانستان دريغ نخواهد کرد.

او هم‌چنين با اظهار تأسف از فقدان استاد برهان الدين رباني ـ عالم و سياستمدار برجسته افغاني ـ از تلاش‌هاي ايشان در جهت صلح و ثبات در افغانستان تقدير كرده و يادش را گرامي داشت.

اشتاينر نيز در اين ديدار با يادآوري دعوت وزير خارجه آلمان از کشورمان براي شرکت در کنفرانس آتي بين‌المللي افغانستان در شهر بن به تشريح برنامه‌هاي اجلاس مذکور پرداخت و گفت که در اين نشست به موضوع خروج هميشگي نيروهاي نظامي آمريکايي و ائتلاف در جولاي 2014 تاکيد شده و وضعيت افغانستان از فصل 7 منشور خارج شده و تحت فصل 6 منشور قرار مي‌گيرد؛ بدين معنا که کليه اقدامات جامعه بين‌المللي در آن کشور بايد با موافقت و نظر دولت افغانستان انجام شود.

كنفرانس بين‌المللي افغانستان قرار است با مشارکت کشورهاي همسايه و هم‌جوار با افغانستان و نيز برخي کشورهاي اروپايي در 14 آذرماه سال‌جاري در شهر بن آلمان برگزار شود.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9006-21099
  • خبرنگار :