لاريجاني: *رهبري مباني انقلاب‌هاي منطقه را تدوين نمودند *مبارزه واقعي با فساد حكم مي‌كند پيگير حقوق ملت باشيم *زاويه ديد مجلس، پس زدن حواشي است

رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به برگزاري كنفرانس بيداري اسلامي در تهران، نقطه قوت نهضت‌هاي اخير را حضور توده مردم و تمسك به اسلام عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر علي لاريجاني امروز- يك‌شنبه - در صحن علني مجلس با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در افتتاحيه كنفرانس بين‌المللي بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: بيانات مقام معظم رهبري در همايش بيداري اسلامي كه از نظر شكل و محتوا بسيار غني و هنرمندانه بود و باعث فخر انقلاب اسلامي گشت، مباني و چارچوب مشخصي را براي انقلاب‌هاي منطقه‌اي مدون نمود.

لاريجاني با بيان اين كه نقطه قوت نهضت‌هاي اخير در دو ركن حضور توده‌هاي مردم و تمسك به اسلام جهت بازيافتن مجد و عظمت مسلمانان نهفته است، گفت: چه كساني كه در تحليل انقلاب‌هاي منطقه‌اي به بيراهه رفتند و آن را تحريكات آمريكا و غرب پنداشتند و چه افرادي كه اين روزها تصور مي‌كنند الگوي لائيك پاسخ‌گوي عقده فروخفته ديرين مسلمانان است، دچار ساده‌انگاري در جوهره اين نهضت‌ها شده‌اند.

وي ادامه داد: راستي‌آزمايي در حقانيت راه اين انقلاب‌ها در شعارها و همت بلند ملت‌ها در ايجاد دموكراسي و مبارزه با استعمار آمريكايي و مخصوصا در مبارزه با صهيونيست‌ها هويداست.

لاريجاني گفت: آن‌قدر اقدام نمادين ملت بزرگ مصر در دفع شر صهيونيستي قوي ظاهر شد كه وزير خارجه سابق اين رژيم اعلام نمود اسراييل آن‌قدر ضعيف شده است كه سفيرش شبانه با پوشش چفيه فرار نمود.

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هم‌چنين از بيم تظاهرات ميليوني مردم اردن سفارت اسراييل در عمان بسته شد، اينها اماراتي است كه مسير حق‌طلبانه ملت‌ها را روشن كرده است و كساني كه تصور ديگري دارند بايد اصلاح مسير كنند.

لاريجاني خاطرنشان كرد: ملت‌هاي مسلمان و رهبران آنان بايد زمان شناس باشند و قدر ارزش اين دوران را به درستي درك كنند كه امروز مسلمانان احتياج به مساعدت و همياري ديگران دارند و نبايد با رخوت و سستي مجال به كشورهاي فريبكار و دغل‌كاري داد كه در لباس دوست، قصد دارند خود را به اراده ملت‌ها تحميل كنند و اين همين خطري بود كه رهبري معظم به عنوان آفتي كه ممكن است نهضت‌ها را تهديد كند، بيان فرمودند.

وي با ابراز اميدواري از پيروزي ملت ليبي عنوان كرد: هرچند در اين مبارزه چند ماهه هزاران شهيد تقديم انقلاب خود نمودند اما انقلابيون در پيمودن مسير آينده ليبي از ورزيدگي بيشتري برخوردار شده و فرصت‌طلبان اروپايي و آمريكايي كه با بوي نفت به اين ديار سفر نمودند بدانند دوره خام‌انديشي مسلمانان سپري شده است.

به گزارش ايسنا، لاريجاني در ادامه افزود: مساله ديگري كه اين روزها فضاي كشور را متاثر نموده است پرونده كذايي 3 هزار ميلياردي است. آنچه در رسانه‌ها و آراي سياست‌مداران تا اين لحظه مشاهده شد و هم‌چنين مطالبي كه مسوولين اجرايي و بانكي كشور و ريس بازرسي كل كشور امروز در جلسه غيرعلني مجلس بيان كردند حكايت از اين دارد كه فساد مهمي در بخش مالي و بانكي كشور رخ داده است.

وي افزود: بنابراين بايد به افكار عمومي حق داد كه كاملا نگران اين امر باشند و حق دارند كه برداشت شفافي از موضوع داشته باشند و نيز حق دارند كه رسيدگي دقيق و عادلانه آن را مطالبه كنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: فكر مي‌كنم مبارزه واقعي با فساد حكم مي‌كند كه به جاي اين‌كه موضوع دستاويز نزاع‌هاي سياسي شود با يك نگاه ملي پيگير حقوق ملت باشيم.

لاريجاني يادآور شد: زاويه ديد مجلس در بررسي اين موضوع، پس زدن حواشي و رسيدگي قانوني و دقيق به متن اين فساد است.

وي خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي از اقدام به موقع و قاطع قوه قضاييه و انتخاب دادستان كل كشور جهت رسيدگي همه‌جانبه به اين پرونده حمايت مي‌نمايد.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس اكيدا خواستار بررسي فوري و عادلانه اين پرونده و كشاندن تمام كساني كه در اين فساد مقصر هستند به عدليه مي‌باشد.

لاريجاني تاكيد كرد: امروز تمام قواي سه گانه كشور مصمم برخورد با اين پديده زشت هستند و هر كسي با هر سمتي كه دارد با فرض دست داشتن در اين فساد، نمي‌توانند با صحنه‌سازي غيرحقوقي از اين ماجرا فرار كنند.

وي ادامه داد: ‌امروز بررسي اوليه اين موضوع در مجلس نشان داد كه ابعاد اين فساد بسيار بزرگ است و بايد روشن شود و اين امر احتياج به بررسي موشكافانه دارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: قوه قضاييه مسووليت اصلي را بر عهده دارد و همه قوا بايد جهت صيانت از حقوق ملت به اين نهاد مدد برسانند.

لاريجاني تصريح كرد: بنابراين لازم است در قوه مقننه نيز كميسيوني اين موضوع را تحت بررسي قرار دهد كه هم به قوه قضاييه كمك كند و هم گزارش كاملي را به مجلس ارائه كند.

وي افزود: لذا مناسب كميسيون اصل 90 مجلس با همكاري كميسيون‌هاي اقتصاد و قضايي و حقوقي در اين جهت اهتمام نمايند و اميدواريم اين كميسيون در اسرع وقت هم ابعاد اين فساد و راه‌هاي رخنه و دغل كاري و منشاء آن را بيابند و هم‌چنين افراد خاطي و مقصر را به قوه قضاييه معرفي كنند و نيز پيشنهاداتي مبني بر پيشگيري و جلوگيري از اين گونه مفسده‌ها را به مجلس ارائه نمايند.

رييس مجلس در پايان با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام حسين اسلامي نماينده مردم ساوه در مجلس مجددا به خانواده وي تسليت گفته و اظهار داشت: خدمات نمايندگان مجلس همواره متوجه مردم شريف ساوه خواهد بود.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9006-18001
  • خبرنگار : 71290