ماموريت ويژه لاريجاني به سه كميسيون براي پيگيري پرونده 3000 ميلياردي

رئيس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين كه سوء استفاده مالي سه هزارميليارد توماني با قصد ضربه زدن به اقتصاد ملي و اعتماد عمومي كشور انجام شده است گفت: در همين رابطه مجلس، كميسيون اصل 90 را مامور كرده است تا با همكاري كميسيون‌هاي قضايي و اقتصادي ابعاد مختلف اين پرونده را بررسي و گزارش آن را به مجلس ارائه كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني در ابتداي جلسه‌ي علني امروز يكشنبه مجلس پس از پايان جلسه غيرعلني صبح مجلس گفت: علت تاخير چند ساعته شروع جلسه علني بررسي جامع پرونده بزرگ 3 هزار ميليارد توماني بود كه بايد اين بررسي انجام مي‌شد.

وي با بيان اين كه مجلس از ساعت 8 تا 12 امروز 4 ساعت در جلسه‌ي غيرعلني پرونده‌ي 3 هزار ميليارد توماني را بررسي كرد، درعين حال در توضيح موارد مطروحه در جلسه غيرعلني مجلس گفت: دراين جلسه، موضوع پرونده 3 هزار ميليارد توماني با حضور مسئولان مختلف دولتي همچون وزير اقتصاد، رئيس كل بانك مركزي، رئيس بانك صادرات و رئيس سازمان بازرسي كل كشور بررسي و توضيحات مفصلي ارائه شد.

لاريجاني افزود: در اين توضيحات ابعاد فساد بزرگي كه در كشور رخ داده و بعضي از حواشي موضوع كه نشان از دامنه وسيع آن دارد ارائه شد؛ نمايندگان مجلس نيز سوالات و تذكرات و پيشنهاداتشان را مطرح كردند.

رئيس قوه مقننه همچنين توضيح داد:‌مجموع صحبتهاي اوليه نشان داد كه اين فساد با قصد ضربه زدن به اقتصاد ملي و اعتماد عمومي كشور انجام شده كه جرم بسيار بزرگي است و براي ما كاملا مكشوف شد كه ابعاد اين موضوع بسيار گسترده است و بايد با جديت مورد رسيدگي قرار گيرد.

لاريجاني با تشكر از قوه قضاييه براي مامور كردن محسني اژه‌اي، دادستان كل كشور براي رسيدگي به اين پرونده گفت: حتما مجلس از اين پروسه حمايت خواهد كرد، همچنين در مجلس كميسيون اصل 90 مامورخواهد شد تا با همكاري كميسيون‌هاي قضايي و اقتصادي ابعاد مختلف اين موضوع را بررسي كنند و در اسرع وقت گزارش آن را به مجلس ارائه دهد تا در اختيار عموم قرار گيرد.

وي ادامه داد: بايد رخنه‌هايي كه در سيستم بانكي وجود داشته كه منجر به ايجاد چنين فسادي شده و همچنين ابعاد خارج از سيستم بانكي كاملا مكشوف شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين تاكيد كرد: ‌بايد در اين گزارش پيشنهاداتي نيز براي جلوگيري از اين مفسده ارائه گردد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9006-17963
  • خبرنگار : 71234