ناظر عالي طرح مرمت سي‌وسه پل: اين پل به استحكام‌بخشي غيرعميق نياز دارد

ناظر عالي طرح مرمت و زيباسازي سي‌وسه پل با بيان اين‌كه نگراني‌ها درباره‌ي اين پل به زماني مربوط است كه مترو راه‌اندازي شود، گفت: ممكن است بر اثر عبور قطار شهري از زير پل، ترك‌هايي در آن ايجاد شود. عبدالله جبل‌عاملي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، بيان كرد: رسانه‌ها دليل ترك ايجادشده در سي‌وسه را نشست پايه‌هاي پل عنوان كرده‌اند، در حالي كه من چنين چيزي را نديدم. اين نتيجه‌گيري نيازمند بررسي علمي پايه‌هاي پل با ابزار پيشرفته‌ي امروزي است و نمي‌توان با مشاهده‌ي سطحي، نشست پايه‌هاي پل را ثابت كرد. او ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي مي‌تواند از مشاور خود براي بررسي اين موضوع و تغييرات ايجادشده روي پايه‌هاي پل بهره بگيرد. جبل‌عاملي درباره‌ي استحكام‌بخشي سي‌وسه پل با توجه به عبور مترو در آينده از زير آن، گفت: سي‌وسه پل نيازمند يك استحكام‌بخشي غيرعميق است؛ ولي در حال حاضر ما ابزار اين استحكام‌بخشي را در اختيار نداريم. اين كارشناس حوزه‌ي ميراث فرهنگي اظهار كرد: تكنولوژي‌هاي پپشرفته‌اي وجود دارد كه مي‌تواند از آسيب رسيدن به پل جلوگيري كند؛ ولي مهم اين است كه مجريان قطار شهري تا چه اندازه از اين تكنولوژي‌ها استفاده كنند. به گفته‌ي او، با قرار دادن بالشتك‌هايي در زير ريل‌هاي قطار شهري مي‌توان از ايجاد لرزش در پل جلوگيري كرد، البته اين عمل با توجه به نياز به تعويض هر شش‌ماه يك‌بار بالشتك‌ها هزينه‌بر است. وي افزود: مجريان قطار شهري نبايد با بي‌توجهي از كنار اين موضوع بگذرند و بايد پاسخگو باشند. انتهاي پيام
  • سه‌شنبه/ ۸ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 9006-05062
  • خبرنگار :