يك كارشناس: نگاه جامعه به نساجي همچنان سنتي است

يک كارشناس صنعت نساجي گفت: امروزه نگرش دنيا به صنعت نساجي تغيير کرده است، اما متاسفانه هنوز باور عمومي در جامعه و صنعت ما به اين تکنولوژي به صورت سنتي نگاه مي‌کند.

رمضانعلي ابوزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، اظهار کرد: نساجي يعني نخ به اضافه پارچه، اما صنعت نساجي تنها در لباس خلاصه نشده است. هرچند در اين صنعت با يک دستگاه بافندگي مي‌توان اشتغال زايي ايجاد كرد، اما از اين صنعت هزاران توليد متفاوت حاصل مي‌شود و پارچه و لباس از ساده‌ترين و اولين کاربردهاي آن است.

اين دانشجوي دکتري دانشکده نساجي دانشگاه صنعتي اصفهان اضافه کرد: هرچند علم دانشجويان جلوتر از خط دانش مراکز توليد است، اما ما براي اثبات توان علمي خود نيازمند همکاري تجربي با اين مراکز توليد هستيم تا نگاه صنعتگران که منکر توانمندي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي هستند را اصلاح کنيم.

اين دانشجوي دکتري با اشاره به نياز ارتباط دانشگاه با صنعت تصريح کرد: اگر نيمي از فارغ‌التحصيلان اين رشته توان تجربي داشته باشند به راحتي جذب مراکز کار مي‌شوند يا در فرصت کارورزي که زمان مناسب و ايده‌آلي براي فارغ‌التحصيلان است با نحوه تعامل ارتباط با صنعت در مراکز صنعتي آشنا مي‌شوند.

او گفت: ما در عرصه پژوهش و به ويژه در زمينه پليمر رنگ نياز به تحقيقات بيشتري داريم تا همراه با جذب تسهيلات در حاملهاي انرژي با توجه به هدفمندي يارانه‌ها و بسته‌هاي حمايتي دولت براي صنعت نساجي به صورت عملياتي و حقيقي وارد عمل شويم.

ابوزاده خاطرنشان کرد: جامعه بايد باور کند که صنعت نساجي فقط لباس نيست، بلکه امروز اين صنعت علاوه بر توليد منسوجات به نوآوريهاي بسياري دست يافته است که مي‌توان به بهره مندي از توليد نساجي در پزشکي، هوا فضا، اتومبيل سازي، غواصي، علوم نظامي، هواپيماسازي و صدها تکنولوژي ديگر اشاره کرد.

اين كارشناس صنعت نساجي به آخرين دستاوردهاي اين صنعت در ساخت اسپري توليد لباس اشاره کرد و گفت: امروزه با اين تکنولوژي علائم حياتي انسانها نيز کنترل مي‌شود و توليد پارچه‌هاي نانو از جديدترين تلفيق هنر و صنعت در اين رشته است.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9006-02817
  • خبرنگار :