/ماه رمضان، ماه خوبي‌ها/ حجت‌الاسلام زادهوش: مهمترين دستاورد ماه رمضان تجديد شکوه و وحدت مسلمانان است

معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: مهمترين دستاورد اجتماعي ماه مبارک رمضان تجديد شکوه و وحدت اسلامي مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد زادهوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: مهمترين دستاورد اجتماعي ماه مبارک رمضان تجديد شکوه و وحدت مسلمانان در برابر ديگر اديان و ملتهاست که در نهايت با مراسم عيد سعيد فطر اين وحدت و عظمت به اوج خود مي‌رسد.

وي درادامه تصريح كرد: يکي ديگر از کارکردهاي ماه رمضان تقويت روح تقوا و پرهيزكاري از گناه در جامعه است که در واقع اين کارکرد، همان فلسفه روزه‌داري در قرآن است.

معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، خاطرنشان کرد: از ديگر نتايج ماه مبارک رمضان تقويت روحيه رافت و رحمت به زيردستان و ايتام و فقرا و انجام کارهاي خير است.

وي درادامه عنوان کرد: فضاسازي معنوي و قرآني و اخلاقي در سطح جامعه از ديگر دستاوردهاي ماه مبارک رمضان است؛ چيزي که در 11ماه ديگر سال چندان مشاهده نمي‌شود.

زادهوش درخصوص ارتباط صبر با روزه گفت: آن چيزي که معمولاً منجر به انجام گناه و حرمت‌شکني مي‌شود اين است که افراد نمي‌توانند در برابر وسوسه‌هاي نفساني خود کنترل و صبر داشته باشند؛ مسلماً وقتي افراد با روزه‌داري از پاکترين و حلال‌ترين غذاها اجتناب مي‌کنند در واقع نوعي صبر دروني در خود ايجاد و تقويت مي‌کنند.

وي درخصوص مهمترين دستاورد فرهنگي ماه مبارک رمضان گفت: به محض غلبه فضاي معنوي ماه مبارک رمضان با کاهش جرائم فردي و اجتماعي افراد روبرو خواهيم بود، به نحوي که سلامت روان جامعه را تضمين خواهد نمود.

زادهوش با اشاره به فعاليت‌هاي دفتر تبليغات اسلامي گفت: عمده‌ترين فعاليت، سازمان‌دهي و تجهيز و اعزام مبلغان از حوزه‌هاي علميه قم، تهران، اصفهان و خراسان به سراسر کشور با هدف تبليغ چهره به چهره و برپايي حلقه‌هاي معرفت براي جوانان است.

وي درپايان خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در گوشه و کنار جامعه با حرمت‌شکني افرادي نسبت به ماه رمضان رو به رو هستيم، وظيفه خطير اصحاب رسانه درخصوص آشکار کردن ابعاد قبيح اين مساله بيش از پيش ضروري به نظر مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • شنبه/ ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9005-13440
  • خبرنگار :