صالحي در ديدار خداحافظي سفير نروژ: دولت‌مردان براي مبارزه جهاني عليه تروريسم متحد شوند

روآلدنس ـ سفير نروژ در ايران ـ امروز در پايان ماموريت ديپلماتيك خود با دكتر علي‌اكبر صالحي ـ وزير امور خارجه ـ ديدار و پيرامون روابط دو جانبه گفت‌وگو كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صالحي در اين ديدار ضمن ابراز تاسف مجدد از حمله تروريستي انجام گرفته در كشور نروژ و كشته شدن تعدادي از شهروندان اين كشور اظهار كرد: متأسفانه اين روزها تروريسم در با ثبات‌ترين كشور اروپا رخنه كرده است و بايد دولت‌مردان نسبت به اين خطر جدي باشند و براي مبارزه جهاني عليه تروريسم متحد شوند.

وزير امور خارجه روابط بين دو كشور ايران و نروژ را خوب توصيف كرد و افزود: ظرفيت‌هاي بسياري در روابط وجود دارد كه بايد دو طرف از آن استفاده كنند تا شاهد توسعه و پيشرفت روابط باشيم.

سفير نروژ در تهران ضمن تشكر از موضع جمهوري اسلامي ايران در محكوميت اين حادثه تروريستي گفت: اين حادثه هشداري براي جامعه نروژ بود كه بايد نسبت به حوادث هوشيار باشيم.

وي افزود : روابط با جمهوري اسلامي ايران داراي ظرفيت‌هاي زيادي است كه از آن‌ها استفاده نشده است و بايد در اين زمينه تلاش كنيم و اميدواريم در آينده شاهد توسعه روابط باشيم.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9005-03389
  • خبرنگار :