/ماه رمضان، ماه خوبي‌ها/ يک کارشناس مذهبي: ادامه اعمال ماه رمضان در طول سال مانع سستي فيوضات معنوي مي‌شود

يک کارشناس مذهبي اظهار كرد: ادامه اعمال ماه رمضان در طول ماه‌هاي ديگر سال مانع سستي فيوضات معنوي مي‌شود.

تورج اميري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه ميهماني خداست که در فرهنگ ائمه و دين اسلام ادعيه‌هاي بسياري براي اين ماه روايت شده و اعمال آن جزو اعمال استثنايي براي بدست آوردن فيض‌هاي معنوي محسوب مي‌شود که نبايد آن را از دست داد.

وي گفت: براي استقبال از ماه رمضان در ماه رجب و شعبان بايد با تزکيه نفس و انجام بيشتر اعمال معنوي با آمادگي بيشتري به ماه ميهماني خدا وارد شد تا بتوانيم در ماه رمضان توشه بيشتري از سفره پر برکت رحمت الهي برداريم.

اين استاد معارف دانشگاه رازي کرمانشاه ادامه داد: روزه داري و رياضت که باعث بدست آوردن معنويات مي‌شود نه تنها وظيفه تک تک افراد جامعه است بلکه دستگاه‌هاي دولتي نيز موظف هستند با ايجاد فضاي مناسب مانند جلوگيري از روزه خواري و تنظيم ساعات اداري زمينه مناسبي را براي افراد جهت روزه‌داري مهيا کنند.

اين کارشناس مذهبي در پايان خاطرنشان کرد: ماه رمضان به وجود آورنده يک تحول فردي و روحي در افراد است که اکثر اوقات ناخودآگاه بعد از اتمام اين ماه سستي‌هايي در بدست آوردن فيوضات ايجاد مي‌شود که افراد با توکل بر خدا و تکرار اعمال ماه رمضان مانند روزه‌داري و خواندن قرآن مي‌توانند مانع به وجود آمدن سستي در فيوضات معنوي اين ماه شوند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 9005-02385
  • خبرنگار :