وزير اقتصاد اعلام كرد: 6هزار ميليارد تومان صرفه‌جويي اقتصادي در صنعت برق تلاش كرديم شيب قيمت به نفع صنعتگران و واحدهاي توليدي باشد

وزيرامور اقتصادي و دارايي گفت: بايد در مقابله با تحريم روحيه و خودباوري داشته باشيم و لازمه شكستن تحريم اقتصادي جهاد اقتصادي است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، سيدشمس‌الدين حسيني اظهار كرد: بخشي از مشكلات و مسائل كشور با گفت و گو حل مي‌شود اما آنچه مقام معظم رهبري به عنوان جهاد مطرح كرده‌اند همان پاشنه آشيل كشور يعني اقتصاد است.

وي افزود: در گذشته عامل پيشرفت و توسعه، علم بود اما در جهان امروز علم صنعتي از اهميت ويژه‌ برخوردار است و كساني مي توانند در اين عرصه موفق باشند و رقابت كنند كه از علم نوين بهره‌مندند.

او با اشاره به دسته‌بندي كشورها بر اساس ميزان دسترسي آن‌ها به انرژي هسته‌اي تاكيد كرد: دشمنان به دليل عدم موفقيت در تحريم علمي كشور برروي معيشت مردم دست گذاشته و به واسطه آن تلاش مي كنند از توسعه علمي كشور جلوگيري كنند.

وزير اقتصاد تاكيد كرد: امروز آهنگ و ضربان پيشرفت را به وضح مي‌بينيم و دليل اصلي آن نيز به مردم برمي‌گردد.

وي با اشاره به قانون هدفمند كردن يارانه‌ها تاكيد كرد: اگر مي خواهيد توليد بماند، بايد تخصيص خوب صورت بگيرد.

وي افزود: در سال‌هاي 87 و 88 مهمترين و بزرگترين بخش واردات ما بعد از گندم، بنزين و گازوئيل بود.

سخنگوي اقتصادي دولت با اشاره به ديدار اخير اعضاي اتاق بازرگاني با مقام معظم رهبري اظهار كرد: مقام معظم رهبري در اين ديدار برروي دو مقوله نشاط و اميد تاكيد داشتند.

وزير اقتصاد با اشاره به رشد 8 درصدي مصرف برق در سال‌هاي گذشته گفت: امسال اين رشد به صفر رسيد كه نشان مي‌دهد با يك تصميم درست 6 هزار ميليارد تومان صرفه جويي اقتصادي فقط در صنعت برق را شاهد بوديم.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اين باور و اعتقاد كه اين تحول در اقتصاد كشور مشكلاتي را نيز در پي خواهد داشت، درجلسات متعدد با صنعتگران گفت و گو و تلاش كرديم شيب قيمت به نفع صنعتگران و واحدهاي توليدي باشد.

دكتر حسيني موجودي فعلي صندوق توسعه ملي را بالغ بر 19 ميليارد دلار عنوان كرد و افزود: تا پايان سال اين رقم از مرز 30 ميليارد دلار خواهد گذشت و در خدمت توليد قرار خواهد گرفت.

وي تصريح كرد: كساني كه از بيرون چگونگي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را بررسي مي‌كنند به موفقيت اجراي آن اعتراف كردند و بيانيه‌هاي متعددي كه به عنوان يك سند در تاريخ مي ماند، صادر كردند.

وزير اقتصاد با اشاره به برگزاري منظم جلسات دولت با نمايندگان بخش اقتصادي به صورت هر دو هفته يكبار گفت: صنعتگران و فعالان اقتصادي مي توانند مشكلات خود را در اين نشست مطرح كنند.

وي ادامه داد: براي ساختن كشور امكانات و تجربيات زيادي داريم و تلاشمان نيز اين است بر اساس سند چشم‌انداز قدرت اول منطقه شويم، دستيابي به آن رويايي نيست.

حسيني كه در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادي شهرستان مياندوآب سخن ميگفت، درآمد مالياتي شهرستان مياندوآب را در سال گذشته 230 ميليارد تومان ذكر و اظهار كرد: استان آذربايجان غربي ظرفيت تامين معاش سه ميليون نفر غير از جمعيت استان را داراست.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۴ تیر ۱۳۹۰ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9004-15146
  • خبرنگار :