معاون ستاد سوخت كشور خبرداد: کاهش 10درصدي مصرف سوخت در کشور با اجراي هدفمندي يارانه‌ها

معاون ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت گفت: مصرف سوخت پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها 10 درصد كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، محمود سالاركيا در جلسه شوراي كميته سوخت و حمل و نقل استان اردبيل به شعار لامپ اضافي خاموش اشاره کرد و ادامه داد: قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها شعار لامپ اضافي خاموش براي مردم ملموس نبود ولي اين موضوع درحال حاضر با هدفمندشدن يارانه ها ملموس‌تر شده است.

وي با بيان اينکه قيمت سوخت در بعضي از کشورها بالاتر است، افزود: اين موضوع باعث شده برخي سودجويان به قاچاق سوخت روي آورند و به واسطه آن سودي عايدشان شود.

وي با اشاره به اهداف قانون هدفمندي يارانه‌ها، افزود: هدفمندشدن يارانه‌ها باعث فرهنگ سازي مصرف شد که براي رسيدن به اين هدف بايد بسياري از موارد را رعايت كنيم.

سالارکيا با بيان اينکه براي رسيدن به واقعي‌ كردن قيمت‌ها به بسته‌هاي حمايتي نياز داريم، افزود: بسته‌هاي حمايتي در واقع ايجاد آمادگي براي رسيدن به حاكم شدن قيمت‌هاي واقعي و مصرف منابع ملي و انرژي به قيمت واقعي خود است.

وي معتقد است: بسته‌هاي حمايتي در واقع فرهنگسازي نحوه صحيح مصرف است، بسته هاي حمايتي در واقع حكم مسكن را دارد و اين مُسكن را بايد آرام آرام كم كنيم تا مصرف كننده روي پاي خود ايستاده و حركت كند.

به گزارش ايسنا، سالاركيا با اشاره به اينکه پس از نهادينه شدن فرهنگ صحيح مصرف، بسته‌هاي حمايتي حذف خواهند شد، افزود: بايد افق ديد عوض شود كه هميشه حمايت‌ها و بسته‌هاي حمايتي وجود خواهد داشت پس از نهادينه شدن فرهنگ صحيح مصرف اين حمايت ها كاسته و حذف خواهد شد.

وي با بيان اينکه آمار رانندگان ساماندهي شده توسط فرمانداران وفرمانداران جمع‌آوري شود، افزود: با اعلام آمارهاي واقعي رانندگان درون شهري و برون شهري كارت هاي سوخت آنها صادر و يا نسبت به ابطال برخي كارت ها كه مورد سوء استفاده قرار مي گيرند ، اقدام خواهد شد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۰ تیر ۱۳۹۰ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9004-12457
  • خبرنگار :