گروهك تروريستي منافقين؛ از سرکوب قيام مردم عراق تا حمايت از بهار عربي

بي‌شک وقوع انقلاب‌هاي مردمي در کشورهاي عربي از مهم‌ترين تحولات سياسي اجتماعي عصر کنوني است. اين انقلاب‌ها که به بهار عربي معروف است زمينه نقش‌آفريني هر چه بيش‌تر مردم در ساختار سياسي در کشورهاي منطقه را فراهم آورده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه در گزارشي با عنوان "فرقه مجاهدين خلق؛ از سرکوب قيام مردم عراق تا حمايت از بهار عربي" آورده است: در اين بين گروهك تروريستي منافقين به سبک و سياق هميشگي‌شان که هر جا باد بوزد در همان مسيري قرار مي‌گيرند، سعي دارند از اين فرصت استفاده کرده و با موج‌سواري از اين تحولات، به نوعي خودش را به اين انقلاب‌ها ربط دهند.

در ماه‌هاي اخير اين فرقه با برگزاري نشست و راه انداختن يک سري تبليغات مضحک سعي مي‌کند وانمود کند که چقدر از اين انقلاب‌ها استقبال مي‌كند. حتي مريم رجوي در پيامي به کنفرانس استکهلم که با همين مضمون برگزار شد وقيحانه، مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) را الهام بخش اين انقلاب‌ها دانست!!

اين ادعاي گروهك تروريستي منافقين در حالي است که آن‌ها سابقه‌اي درخشان‌تر از قتل و ترور ندارد و اصولا در دنيا به عنوان يک فرقه تروريستي شناخته مي‌شوند.

در ادامه اين گزارش آمده است: بحث اين نيست که يک فرقه تروريستي چگونه مي‌تواند الهام بخش انقلاب‌هاي مردمي در منطقه خاورميانه باشد؟ بحث بازنگري تاريخي موضوعي است که حزب باد بودن گروهك تروريستي منافقين را نشان مي دهد.

اين حادثه تاريخي، سرکوب قيام انقلابي کردهاي شمال عراق و شيعيان جنوب اين کشور در سال 1991 است. در سال 1991 که حکومت صدام به خاطر اشغال کويت مورد هجوم نيروهاي غربي قرار گرفت فرصت مناسبي براي کردها و شيعيان اين کشور فراهم شد تا حکومت صدام حسين را سرنگون كنند.

بر اساس اين گزارش، شيعيان با حدود 60 درصد و کردها نزديک به 20 درصد جمعيت عراق را تشکيل مي‌دهند. با اين حال تحت حکومت ديکتاتوري صدام حسين از هيچ گونه حق و حقوق اوليه شهروندي برخوردار نبودند و براي همين حقوق بود که به پا خواستند. ضعف شديد ارتش عراق بعد از جنگ هشت ساله با ايران، اشغال کويت و درگيري با نيروهاي ائتلاف بين‌المللي عملا صدام را در معرض سرنگوني قرار داده بود و شرايط براي تغييرات اساسي بر پايه خواسته اکثريت مردم با قيام و انقلاب فراهم شده بود.

اما اين اعضاي گروهك تروريستي منافقين بودند که در نقش ارتش مخصوص صدام حسين وارد عمل شدند و سرکوب وحشيانه قيام‌هاي مردمي که مي‌تواست بهار عراقي باشد را بر عهده گرفتند. مريم و مسعود رجوي بر تانک‌هايي که بعثي‌ها در اختيارشان گذاشته بود نشستند و به اعتراض‌هاي مردمي يورش بردند.آن‌ها به هيچ کس رحم نکردند حتي زنان باردار و کودکان از حملات آن‌ها در امان نبود.

اين گزارش مي‌افزايد: فريادهاي مريم رجوي به سربازان فرقه‌اش که "کردها را زير تانک‌هاي‌تان بگيريد و گلوله‌هاي‌تان را براي پاسداران ايراني نگه داريد" از ياد نرفته است. همه به ياد دارند و تاريخ ثبت کرده است که گروهك تروريستي منافقين به دستور مسعود و مريم رجوي هزارن کرد را در عمليات "مرواريد" زير تانک‌هاي‌شان گرفتند.

هجوم آن‌ها به قيام شيعيان در جنوب که به قيام انتفاضه شعبانيه معروف شد و جنايت‌هايي که در قتل و کشتار شيعيان به راه انداختند دست کمي از قتل و کشتار کردهاي شمال نداشت. به نحوي که کشف گورهاي دسته جمعي در شهرهاي کربلا و نجف هم‌چنان يادآور جنايات اين فرقه تروريستي است.

به خاطر اين جنايات بود که در سپتامبر 2009، دادگاه عالي عراق براي بررسي جنايات رژيم پيشين عراق در زمان قيام‌هاي سال 1991، تشكيل شد و اعلام كرد كه حدود 5000 شكايت نامه عليه رژيم بعث و گروه تروريستي سازمان مجاهدين خلق دريافت كرده است.

نيويورک تايمز در گزارشي که سه ماه بعد از سقوط صدام در سال 2003 تهيه کرده به نقل از خبرنگارش مي‌نويسد: در عراق با هر کس که صحبت مي‌کرديم، از گروهاي حقوق بشري گرفته تا فرماندهان کرد و افسران اطلاعاتي عراق همه به يک موضوع اذعان داشتند: در جريان جنگ اول عراق و آمريکا، مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) و تانک‌هاي‌شان نيروهاي پيش قراول صدام در سرکوب قيام کردها و شيعيان عراقي بود.

در هر حال با بررسي‌هاي صورت گرفته در نهايت دادگاه فدرال عراق حکم بازداشت مسعود رجوي و 37 تن ديگر از رهبران فرقه را به اتهام "جنايت جنگي" صادر کرد.

حال سوال اين است که مريم رجوي و فرقه مجاهدين خلق که چنين جنايتي را در سابقه‌اش دارد چگونه مدعي است از بهار عربي حمايت مي‌کند؟ قيام شعيان و کردهاي عراقي مردمي نبود؟ غير از اين است که شيعيان و کردها به عنوان اکثريت جامعه عراق براي به دست آوردن آزادي و حقوق اوليه‌شان به خيابان‌ها ريختند و گروهك تروريستي منافقين امان‌شان ندادند؟

آن موقع‌ها دموکراسي معني ديگري مي‌داد يا اکنون منافع گروهك تروريستي منافقين جور ديگري تامين مي‌شود؟ مريم رجوي که در سرکوب قيام مردمي کردها و شيعيان در سال 1991 از هيچ جنايتي فروگذار نکرد چگونه مدعي است فرقه تروريستي‌اش الهام‌بخش قيام‌هاي مردم در کشورهاي عربي است؟ اين فرقه که هر روز عکس‌هايي از کودکان و زنان به خون نشسته در جريان قيام‌هاي برخي از کشورهاي عربي را به تصوير مي‌کشد زنان و کودکان عراقي که زير تانک‌هاي‌شان جان سپردند را نيز به ياد مي‌آورند.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ تیر ۱۳۹۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9004-08482
  • خبرنگار : 90068