عضوكميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا: كم‌كاري سازمان‌هاي مسوول ازعوامل فصلي برخوردن كردن با مساله بدحجابي است

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس با تاكيد بر برخورد قاطع با هنجارشكنان در جامعه گفت: دستگاههاي مسوول در امر مبازره با بدحجابي و بدپوششي اجازه ندهد عرصه‌هاي اجتماعي به سالن مد و لباس تبديل شود.

جواد آرين‌منش با اشاره به ضرورت برخورد فرهنگي با مساله بدحجابي و بدپوششي در جامعه به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: در ارتباط با توسعه عفاف و حجاب، سال‌ها مطالعات و سياست‌گذاري انجام شده كه نهايتا حاصل همه اين مطالعات، تهيه طرح جامعي تحت عنوان « طرح توسعه عفاف و حجاب» بوده است.

وي با اشاره به مشخص شدن همه اهداف، اصول، سياست‌ها و وظايف دستگاه‌هاي مختلف امنيتي، آموزشي، فرهنگي، انتظامي در اين طرح و چگونگي اجراي دقيق آن خاطرنشان كرد: در طرح توسعه عفاف و حجاب، 25 سازمان مسووليت داشته و در اين راستا ماموريت يافته‌اند تا اقداماتي متناسب و در چارچوب وظايف سازماني خود انجام دهند كه همين مساله بايد به مورد اجرا گذاشته شود.

نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه گفت: طرح توسعه عفاف و حجاب براي مقابله با هنجارشكنان وجود دارد، اما كم‌كاري سازمان‌هاي مسوول وعدم اهتمام جدي از سوي دولت براي اجراي اين طرح، كه يك كار مستمر، فرهنگي و درازمدت است، از دلايل فصلي برخورد كردن با اين مساله است.

نماينده مردم مشهد در مجلس به نقش نيروي انتظامي در اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: 25 دستگاه ديگر دستگاه‌هاي فرهنگ‌ساز، آموزشي و دستگاه‌هايي هستند كه در رابطه با پرسنل خود مي‌توانند اثرگذار باشند و بايد طبق اين طرح ماموريت‌هايي را اجرا كنند، اما متاسفانه دستگاه‌هاي فرهنگ‌ساز به ماموريت خود در اين رابطه عمل نمي‌كنند و تنها اقدامات سلبي از سوي نيروي انتظامي بعضا انجام مي‌شود كه آن هم هرازگاهي به صورت نامنظم و مقطعي ظهور و بروز مي‌كند و بعد هم يك سري اظهارنظرها، موافقت‌ها و مخالف‌ها در اين رابطه صورت مي‌گيرد و بعد باز به فراموشي سپرده مي‌شود.

وي اظهار كرد: در حالي كه كارهاي اصولي و زيربنايي فرهنگي به عهده‌ي دستگاهايي مثل آموزش و پرورش، دانشگاهها، صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است، ازسوي ديگر كار سلبي و برخورد با هنجارشكنان و كساني كه پرده‌دري مي‌كنند و قصد دارند با ارزش‌هاي ديني به مقابله بپردازند و مظاهر فساد و بدحجابي را به صورت سازمان‌يافته ترويج كنند نيز جز وظيفه‌ي نيروي انتظامي است.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-16767
  • خبرنگار : 71291