فرمانده ناجا: باعاملان حادثه خميني‌شهر با قاطعيت برخورد مي‌شود گروگانگيري در سيستان‌وبلوچستان به صفر رسيد 95درصد اهداف گروهك‌هاي تروريستي ناكام ماند

فرمانده نيروي انتظامي با تاکيد بر اينکه امروز اگر سيستان ‌و بلوچستان شرايط ناامني در کشورهاي همسايه را بدوش نمي‌کشيد شاخص‌هاي امنيت در اين استان از تمام استان‌هاي کشور بهتر بود، گفت: بسياري از جرائم با اشرافيت اطلاعاتي و تلاش دستگاه‌هاي امنيتي در استان کاهش داشته است.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدي مقدم در مراسم صبحگاه عمومي فرماندهي انتظامي سيستان و بلوچستان، گفت: خدا را شاکرم که بار ديگر در جمع مجاهدان خدا حاضر شدم چرا که کارکنان انتظامي در سيستان و بلوچستان در حال جهاد واقعي با ناامن‌کنندگان زندگي مردم هستند و خدمات کارکنان انتظامي در اين منطقه سرمنشا خدمات بزرگي در منطقه شده است.

وي افزود: در اين منطقه مفهوم امنيت به خوبي قابل درک است چرا که کسي که شرايط ناامني را تجربه کرده باشد به خوبي نعمت امنيت را درک مي‌کند.

امنيت سيستان و بلوچستان قابل قبول است

احمدي مقدم ادامه داد: اکنون شرايط امنيتي استان سيستان و بلوچستان قابل قبول است و احساس ناامني که باعث کوچ نخبگان و عقب ماندگي استان شده بود، با برقراري امنيت و پروژه‌هاي عمراني در استان كاهش پيدا کرده و اقدامات کور تروريستي که براي ايجاد اختلاف و نفاق در بين برادران شيعه و سني پنهان شده بود اکنون از ميان رفته و برادري و وحدت در بين مردم شيعه و سني بيشتر شده است.

فرمانده نيروي انتظامي بيان كرد: با وجود رهبري مدبر و آگاه از افتادن کشور در گودال فتنه جلوگيري شد و دسيسه‌هاي دشمنان در شرق کشور نيز با آگاهي علماء شيعه و سني و ريش سفيدان نقش بر آب شد و با تلاش دستگاه‌هاي قضايي و عمراني در زير چتر امنيت توفيقات و خدمات شايسته‌اي براي آباداني سيستان و بلوچستان برداشته شده است.

احمدي مقدم گفت: امروز اگر سيستان‌وبلوچستان يک استان مرزي نبود و شرايط ناامني در کشورهاي همسايه را بدوش نمي‌کشيد، شاخص‌هاي امنيت در اين استان از تمام استان‌هاي کشور بهتر بود و همان‌طور که اکنون نيز از نظر امنيت اجتماعي وضعيت استان در حد مطلوبي است و بسياري از جرائم با اشرافيت اطلاعاتي و تلاش دستگاه‌هاي امنيتي در استان کاهش داشته است.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه به فرمان مقام معظم رهبري براي تشکيل يگان‌ها و گردان‌هاي عملياتي و رزمي در سيستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهاركرد: اين امر باعث شد که به حوزه‌هاي امنيت مدني بيشتر توجه شده و استان سيستان و بلوچستان از يک منطقه امنيتي خارج شود که حضور مسافران نوروزي شاهدي بر اين مدعا است.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: امروز نيروي انتظامي در نوک پيکان نبرد با مخلان امنيت است و شهادت کارکنان انتظامي و افسران ارشد در ناجا نشان مي‌دهد که در نيروي انتظامي فرمانده پيش مرگ کارکنان زيرمجموعه مي‌شود و شهادت فرمانده دلير و شجاع شهرستان دلگان سيستان و بلوچستان گوياي اين مطلب است.

افتتاح سامانه الکترونيکي در مرزهاي شمالي سيستان و بلوچستان

فرمانده نيروي انتظامي کشور با اشاره به افتتاح سامانه الكترونيكي در مرزهاي شمالي سيستان و بلوچستان گفت: تمامي نقاط مرزي شمال اين استان زير پوشش مي‌رود و هر گونه تحرک علاوه براستان در مرکز نيز رويت مي‌شود.

به گزارش ايسنا، احمدي‌مقدم در اين باره افزود: کنترل مرزها با اين سامانه راحت‌تر شده و اميدواريم بتوانيم تمامي مرزهاي استان را زير پوشش کنترل الکترونيکي ببريم.

وي ادامه داد: بخشي از ساماندهي مرز مربوط به شهرستان است که اميدواريم با کمک وزارت کشور و مرزباني بتوانيم با ساماندهي آن از ورود و خروج قاچاق به کشور جلوگيري شود. همچنين تقويت درياباني در دستور کار است و يگان‌هاي ساحلي و دريايي مورد توجه قرار خواهد گرفت.

احمدي‌مقدم افزود: اگر جرائم ناشي از آن سوي مرز را از استان حذف کنيم شاخص‌هاي امنيتي استان با رشد بي‌سابقه‌اي مواجه خواهد شد.

احمدي‌مقدم بيان کرد: توليد موادمخدر و بي‌ثباتي و عدم کنترل مرزها ازسوي کشورهاي همجوار باعث شده تا ناامني به سيستان وبلوچستان منتقل شود.

وي افزود: توليد موادمخدر در آن سوي مرز و قاچاق آن به داخل يکي ديگر از مواردي است که منجر به ناامني مي‌شود و در دو سال گذشته علي‌رغم کاهش30 درصدي کشف موادمخدر در کشور که ناشي از کاهش توليد در افغانستان بود و در سيستان و بلوچستان40 درصد کشف موادمخدر افزايش يافت.

وي ادامه داد: براي برطرف شدن گره‌هاي امنيتي استان بايد از محروميت و عقب‌ماندگي فاصله گرفت تا دولت بتواند فارغ از ناامني به وظايف خود بپردازد.

95 درصد اهداف گروهک‌هاي تروريستي ناكام مانده است

احمدي‌مقدم با اشاره به اينکه «زماني که اختلاف برود برکت نازل مي شود»، افزود: 95 درصد اهداف گروهک‌هاي تروريستي با هوشياري ماموران ناکام مانده و تحقق نيافته است.

فرمانده ناجا با اشاره به حادثه دلگان اظهاركرد: در اين حادثه يکي از اشراري که در کرمان با ماموران درگير شده و به شهرستان دلگان رفته بود در درگيري با ماموران نيروي انتظامي کشته شد و سرهنگ «همايي» فرمانده انتظامي دلگان در صحنه درگيري نشان داد که فرماندهان نيروي انتظامي از پشت ميز کار مسائل را رصد نمي‌کنند.

وي بيان کرد: قتل‌هاي طايفه‌اي در استان نياز به فرهنگ‌سازي نهادهاي فرهنگي براي مقابله با آن و تمکين از قانون دارد و بايد باورهاي غلط گذشته اصلاح و عقب‌ماندگي‌هاي اجتماعي جبران شود.

شهروندان سيستان و بلوچستان بيشترين ميزان تماس با 110 را در سطح کشور دارند

فرمانده نيروي انتظامي گفت: شهروندان سيستان و بلوچستان بيشترين ميزان تماس با 110 را در سطح کشور دارند اما دوـ سوم تماس‌ها صحت ندارد و براساس توهم يا تكرار بوده است.

احمدي‌مقدم افزود: خوشبختانه امروز گروگان‌گيري در استان به صفر رسيده است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه مبارزه با هنجار‌شکني و عفت عمومي بيشتر در تهران متمرکز است بيان کرد: حادثه خميني شهر نيز يک حادثه مانند ساير حوادث بوده و نبايد با دامن زدن به آن موج احساس ناامني را بر جامعه و آن شهر حاکم کرد.

وي اضافه کرد: با عاملان اين حادثه با قاطعيت برخورد خواهد شد تا احساس امنيت به مردم اين شهر برگردد.

به گزارش ايسنا، احمدي‌مقدم اظهاركرد: با اجرايي شدن کامل انسداد مرزها ديگر نفوذپذيري و تاثيرپذير سيستان وبلوچستان از کشورهاي همسايه کاهش خواهد يافت.

وي شرايط امنيت استان را قابل قبول خواند و خاطرنشان کرد: در برخي از شاخص‌ها استان وضعيت بهتر و مناسب‌تري نسبت به ساير استان‌هاي کشور دارد.

تعداد ماموران انتظامي سيستان و بلوچستان  در 6 سال گذشته 120 درصد افزايش يافته است

با چالش افغاني شدن زاهدان و زابل و وارنه شدن ترکيب جمعيتي مواجهيم

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه هدف نيروي انتظامي در سيستان و بلوچستان ايجاد بستر لازم براي امنيت پايدار است، گفت: امنيت به خودي خود هم مقدمه و هم نتيجه است که با توسعه نهادينه و پايدار مي‌شود.

وي ادامه داد: امنيتي که به دنبال آن توسعه پايدار و سازماندهي امور رفاهي و معيشتي مردم را به دنبال نداشته باشد شکننده و وابسته به سلاح و توان نيروهاي مسلح است.

احمدي‌مقدم ادامه داد: محروميت‌ها، دوري از مرکز، عقب ماندگي تاريخي و مزمن، وجود عناصر سابقه‌دار که مزدور دشمنان و جيره‌خوار استکبار هستند از جمله مشکلات استان سيستان و بلوچستان است و دست‌هاي پنهان از خارج تلاش مي‌کنند تا در مناطق سني‌نشين ايجاد ناامني کنند و با القاء تفرقه و ايجاد تفرقه نظام را ناکار آمد جلوه دهند.

وي با تاكيد بر اينكه دشمنان تلاش مي‌کنند تا با فتنه‌انگيزي مانع از معرفي انقلاب ايران به عنوان الگو اسلامي در کشورهاي منطقه شوند، اظهار كرد: اختلاف‌افکني دشمنان و توطئه‌هاي آنان با هوشياري ولايت فقيه، مردم و علما خنثي شده است و هدف دشمن از فتنه‌انگيزي دور کردن توسعه اجتماعي، فرهنگي و علمي کشور است.

فرمانده ناجا افزود: در 6 سال گذشته تعداد ماموران  انتظامي استان 120 درصد افزايش يافته است که در هيچ جاي کشور سابقه ندارد.

وي بيان کرد: موج حضور انبوه اتباع خارجي در زاهدان و زابل و خطر افغاني شدن و وارنه شدن ترکيب جمعيتي، قاچاق سوخت و انسان و موادمخدر از مهمترين چالش‌هاي استان است.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه سردار سرتيپ دوم حميد فهيمي راد به عنوان فرمانده جديد معرفي و از زحمات سردار سرتيپ دوم غلامعلي نکويي تقدير و تشکر شد.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-16457
  • خبرنگار :