در آستانه اجراي طرح «تشديد امنيت اخلاقي» رادان: اجراي طرح تا رفع دغدغه‌هاي مردم ادامه دارد هفت تن از اوباشگران حادثه خميني‌شهر دستگير شدند

جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اجراي طرح «تشديد امنيت اخلاقي»، اظهار كرد: اين طرح تا زماني كه دغدغه‌هاي مردم در موضوعاتي همچون بدپوششي كم شود، ادامه خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در حاشيه بازديد از نيروهاي پليس تهران بزرگ در طرح امنيت اخلاقي كه از روز چهارشنبه 25 خرداد ماه اجرا مي‌شود، در جمع خبرنگاران، گفت: به واسطه مطالبات به حق مردم و براساس قولي كه چند روز اخير داده بوديم، طرح امنيت اخلاقي در تهران، گيلان و مازندران از 25 خرداد ماه تشديد خواهد شد.

وي ادامه داد: امروز بازديد از آمادگي پرسنل در اين طرح انجام شد و بناست اين نيروها در 25 خردادماه با مظاهر بدپوششي و مصاديقي كه پيش از اين گفته شده است و همه از آن آگاه هستند از جمله پيدابودن مو از دو طرف روسري، لباس‌هاي تنگ، مانتوهاي كوتاه، سگ‌گرداني و غيره برخورد خواهند كرد.

وي ادامه داد: شعاري كه ناجا داشت يعني؛ اعتماد مردم، توسعه امنيت و پاسخگويي نيروي انتظامي محقق شده و توسعه نيز خواهد يافت.

وي با بيان اينكه حضور پررنگ پليس در اين طرح ادامه خواهد يافت، افزود: طرح امنيت اجتماعي تا زماني كه دغدغه‌هاي مردم در حوزه‌هايي همچون بدپوششي كم شود ادامه دارد.

به گفته وي، برخورد با موضوع بدپوششي در دو مقوله مصرف كننده و توليد كننده است، به طوري كه تمام مراكز توليدي و توزيعي در تهران شناسايي شده و هشدارهاي لازم در اين باره داده شده است و درصورت رعايت نكردن اين موازين از سوي اين مراكز با آنها برخورد خواهد شد.

رادان گفت: حلقه‌هاي برخورد در زمينه طرح امنيت اخلاقي بايد كنار هم باشد.

اراذل و اوباش خانه امن ندارند

 دستگيرشدگان طرح برخورد با بدپوششي و مزاحمان نواميس جزو اراذل واوباش محسوب نمي‌شوند

رادان درباره برخورد با اراذل و اوباش نيز افزود: از طرف فرماندهان استان عنوان مي‌كنم اراذل و اوباش مطمئن باشند كه حتي خانه امن نخواهند داشت كه به آنجا پناه ببرند و اگر بخواهند به رفتار خود ادامه دهند دستگاه قضايي و پليس به شدت با آنها برخورد خواهد كرد.

رادان با بيان اينكه برخورد با اراذل و اوباش در گذشته نيز بوده است اما در حال حاضر اين موضوع تشديد شده است، گفت: اگر اراذل و اوباش نخواهند رفتار خود را تغيير دهند با تشديد برخورد پليس و دستگاه قضايي روبرو مي‌شوند.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: موضوع طرح برخورد با بدپوششي و مزاحمان نواميس با طرح برخورد اراذل و اوباش متفاوت است و دستگيرشدگان آن، جزو اراذل واوباش محسوب نمي‌شوند زيرا رفتار آنها باعث ايجاد ناامني و يا به وجود آمدن احساس ناامني در جامعه است كه برخورد با اين افراد ويژگي‌هاي خاص خود را دارد و برخورد با اراذل واوباش هم ويژگي‌هاي خاص خود را دارد.

وي خاطرنشان كرد: رعايت مسايل اخلاقي باعث پويايي جامعه مي‌شود و از تكاليف شهروندي است و پليس در جهت رسيدن به حقوق مردم تلاش خواهد كرد.

دستگيري هفت تن از اوباشگران حادثه خميني‌شهر

رادان درباره حادثه خميني شهر نيز اظهار كرد: با ورود به موقع پليس در روز اول پنج نفر از اراذل و اوباش در اين حادثه دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند و چند نفر نيز رديابي شدند كه دو نفر از آنها از سوي پليس دستگير شده و اميدواريم ظرف چند روز آينده مابقي اراذل و اوباش نيز دستگير شوند.

به گزالرش ايسنا، وي ادامه داد: پليس معتقد است كه با برخوردي كه با اراذل و اوباش مي‌شود، حتي چنين افرادي بايد فكر تعرض به ناموس مردم را از سر بيرون كنند.

به گفته جانشين فرمانده ناجا، جامعه ما جامعه اسلامي است و به هيچ عنوان نبايد اجازه چنين موضوعاتي در آن داده شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گفته مي‌شود اين اراذل و اوباش سابقه‌دار بوده آيا آنها شناسنامه‌دار نيستند پس چگونه مجددا اقدام به چنين كاري كرده‌اند مگر اراذل و اوباش تحت كنترل نيستند اظهار كرد: اراذل واوباش داراي شناسنامه هستند و برخوردهايي كه با اين افراد شده است شديد بوده است اما اينكه چه تعداد از افراد دستگير شده در حادثه خميني شهر جزو اراذل و اوباش شناسنامه دار هستند اجازه دهيد تا دستگيري كامل انجام شود و در اين رابطه گزارش كاملي داده خواهد شد.

وي درباره اينكه گفته مي‌شود ايستگاه پليس در منطقه حادثه مستقر نبوده است، اظهار كرد: مكاني كه اين اتفاق افتاده است از باغات است كه در مجموع پليس نمي‌تواند ايستگاه مستقر كند و قطعا نيازي به اين كار نيست.

وي گفت: بايد با اين حادثه برخورد جدي صورت گيرد.

روز گذشته اتفاقي رخ نداد

 اراذل واوباش خارج نشين تا كي مي‌خواهند خود را در اذهان عمومي مفتضح كنند

رادان در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره وضعيت شهر در روز گذشته، اظهار كرد: امنيت روز گذشته را بايد از شما رسانه‌ها پرسيد، اما مشاهده كرديد روز گذشته هيچ اتفاقي نيافتاد، اگرچه پليس در روز گذشته حضور داشت و با كسي در اين رابطه تعارف ندارد.

وي ادامه داد: فكر مي‌كنم اراذل و اوباش خارج‌نشين بايد يك جلسه بگذارند و ببينند كه تا كي مي‌خواهند خود را در اذهان عمومي مفتضح كنند.

به گزارش ايسنا، جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: مطمئن هستيم كه هر اتفاقي كه در ايران بيافتد، رسانه‌هاي بيگانه به عنوان يك اتفاق خاص روي آن مانور مي‌دهند و ما از مانور آنها نمي‌ترسيم و به اين موضوع نيز عادت كرده‌ايم.

رادان در خاتمه با بيان اينكه اسم اين موضوع، جنگ رواني است، افزود: هر چقدر جنگ رواني اين رسانه‌ها بالاتر باشد حضور و تلاش و فعاليت ما بيشتر خواهد شد و اين يك پيغام براي آنهاست كه پليس، بسيج و مردم انقلابي هميشه در صحنه بوده‌اند و خواهند بود و مطيع ولي امر خود هستند.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-14084
  • خبرنگار :