معاون آموزشي دانشگاه سمنان خبر داد: افزايش پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در سال تحصيلي آتي

معاون آموزشي دانشگاه سمنان از رشد چشمگير پذيرش دانشجو در رشته‌هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه خبر داد و گفت:100 دانشجوي دكتري در 22 رشته و گرايش مهر ماه سالجاري در دانشگاه سمنان جذب مي‌شود.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد رضا محمديان با بيان اينكه در مهرماه امسال بيش از 1000 دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در اين دانشگاه پذيرفته و مشغول به تحصيل مي شوند، افزود:950 دانشجوي جديد در دوره‌هاي كارشناسي ارشد در 68 رشته پذيرفته مي شوند كه اين تعداد نسبت به سال قبل 35 درصد رشد خواهد داشت.

وي با اشاره به رشد چشمگير دانشگاه سمنان در بخش تحصيلات تكميلي به ويژه در مقطع دكتري طي سالهاي اخير، افزود: اين رشد در حالي است كه تعداد رشته‌هاي دكتري از دو رشته در سال 85 به 22 رشته و گرايش در حال حاضر افزايش يافته است.

محمديان با تاكيد بر رشد حدود 9 برابري افزايش دوره‌هاي دكتري ادامه داد: در مهرماه امسال، دانشگاه سمنان از طريق آزمون نيمه متمركز دوره دكتري، 75 دانشجو و از طريق دفتر استعداد درخشان حدود 22 دانشجو بدون آزمون دكتري پذيرش مي كند.

وي يادآور شد: تعداد كل دانشجويان فعال دوره دكتري در مهرماه سال جاري به حدود 350 نفر مي رسد.

معاون آموزشي دانشگاه سمنان گفت: با احتساب دانشجويان ورودي به دانشگاه در سال جاري تعداد دانشجويان مقطع تحصيلات تكميلي اين دانشگاه در مهرماه امسال به بيش از دو هزار و850 نفر افزايش مي يابد.

انتهاي پيام

  • دوشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 9003-14066
  • خبرنگار :