گلايه‌ي يك هتل‌دار از شرايط هتل‌ها در استان ايلام

مدير يك هتل در شهرستان مهران استان ايلام گفت: بي‌توجهي به هتل‌داري در اين شهرستان بايد به گوش مسؤولان ميراث فرهنگي ايلام برسد تا بدانند هتل در مهران هم وجود دارد. مجيد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اظهار گلايه از مسؤولان استان ايلام، بيان كرد: از وقتي شهرستان مهران به‌عنوان دروازه‌ي عتبات عاليات معرفي شد، با خود گفتيم که مي‌توانيم رونقي به اين شهر بدهيم و با فعاليت در اين زمينه و ايجاد اشتغال براي تعدادي از جوانان مهراني، خدمتي کرده باشيم؛ ولي اي کاش اين کار را نمي‌کرديم. او با بيان اين‌که براساس قانون، در زمينه‌ي جذب مسافر حق تقدم با هتل است نه زائرسرا، اظهار کرد: با وجود شمار زيادي از دفاتر خدمات مسافرتي براي تردد زوار به عتبات عاليات در شهر مهران، متأسفانه شاهد غيرفعال شدن هتل‌ها از سوي ميراث فرهنگي و به نوعي رونق زائرسراها بوديم که اين امر به يکي از هزاران مشکل هتل‌داري در مهران افزوده شده است. وي با اشاره به اين‌که در يك‌ماه فقط 10 روز به ما سهميه‌ي مسافر از سوي زائرسراها داده مي‌شود، ادامه داد: به ازاي هر مسافر، دوهزار تومان گرفته مي‌شود که هزينه‌ي خدمات ارائه‌شده براي اين مسافران را کفاف نمي‌دهد. اين هتل‌دار با طرح اين ادعا که رييس جامعه‌ي کشاورزان شهرستان مهران که هيچ ربطي به اين صنف ندارد، بر کار ما نظارت مي‌کند، پرسيد: آيا مسؤولان ميراث فرهنگي استان ايلام مي‌دانند که هتل‌داران مهران و حتا زائرسراهاي‌شان چه مشکلاتي دارند؟ آيا از آن‌ها بازديد کرده‌اند يا مي‌کنند؟ او گفت: اميد ما به گشايش مرز مهران در چند سال گذشته و بهره‌مندي از برکات اين مرز به در بسته خورد و فقط متحمل هزينه‌هاي هنگفت شديم. محمدزاده اعلام کرد: اگر کسي پيدا شود که ساختمان هتل من را بخرد، آن را خواهم فروخت و ديگر به سراغ اين کار نخواهم آمد. اين هتل‌دار رسيدگي بيشتر مسؤولان ميراث فرهنگي استان را به وضعيت هتل‌داري ايلام خواست و افزود: آرزو به دل مانده‌ايم که براي يک بار، مسؤولان ميراث فرهنگي استان به مشکلات ما رسيدگي کنند و بدانند ما هتلي داريم. انتهاي پيام
  • جمعه/ ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 9003-12611
  • خبرنگار :