كشف دومحموله قاچاق در هنگ مرزي تايباد

ماموران هنگ مرزي تايباد در دو عمليات جداگانه بيش از 34 كيلوگرم انواع موادمخدر كشف و ضبط كردند.

محمدكاظم تقوي فرمانده مرزباني خراسان رضوي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در راستاي برخورد قاطع با هرگونه تجاوزات مرزي و قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزي، مرزبانان هنگ مرزي تايباد مستقر در پاسگاه مرزي تپه سنجدي و هشتادان موفق به كشف مقادير قابل توجهي انواع موادمخدر شدند.

وي افزود: تعدادي از اشرار در حين انتقال موادمخدر از راههاي فرعي به داخل خاك كشور بودند كه در كمين مرزبان گرفتار مي‌شوند كه در درگيري با ماموران يك نفر از قاچاقچيان در دام مرزبانان گرفتار و مابقي آنان با توجه به نزديك بودن به نقطه صفر مرزي و با استفاده از تاريكي شب فرار را بر قرار ترجيح دادند و به سوي مرزهاي افغانستان متواري شدند.

تقوي در ادامه گفت: ماموران حين پاكسازي از محل درگيري‌ها مقدار 27 كيلو و 200 گرم هروئين فشرده، 5 كيلو و900 گرم حشيش، يك قبضه سلاح جنگي، يك تيغه خشاب به همراه مقاديري مهمات را از آنان كشف كردند.

فرمانده مرزباني خراسان رضوي در ادامه اعلام كشفيات ماموران مرزباني اين استان خاطرنشان كرد: مرزبانان ايستگاه بازرسي 17 شهريور هنگ مرزي تايباد حين كنترل مسافران مرزي، به يك نفر از اتباع بيگانه به هويت «ن ـ ا» 38 ساله كه از سمت گمرك دوغارون به تايباد در حركت بود مشكوك مي‌شوند كه پس از بررسي و بازرسي بدني از وي موردي كشف نمي‌كند اما با توجه به حركات مشكوك وي نامبرده را براي بررسي بيشتر بازرسي پزشكي مي‌كنند كه در نهايت از داخل دستگاه گوارش وي مقداري موادمخدر كه به صورت بلع و انباري حمل مي‌كرد كشف مي‌كنند.

تقوي به ايسنا گفت: ماموران پس از بررسي موفق مي‌شوند تعداد 81 بسته موادمخدر از نوع هروئين فشرده به مقدار 750 گرم را كشف و ضبط كنند.

انتهاي پيام

  • چهارشنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9002-13125
  • خبرنگار :