در جلسه امروز شوراي شهر تهران بررسي طرح انحلال و تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي به يكشنبه موكول شد

اعضاي شوراي تهران امروز طرح واگذاري وظايف سازمان نوسازي به واحدهاي اجرايي و ستادي شهر تهران را با حضور شهردار تهران بررسي كردند، اما در اين جلسه هم اعضا قانع نشده و به تفاهم نرسيدند و اين بين شش تن از اعضا كه مخالف ادامه فعاليت سازمان نوسازي هم بودند، طرح دو فوريتي «تحقيق و تفحص از عملكرد مالي و اجرايي سازمان نوسازي» ارائه كردند كه اين موضوع هم مورد توافق اعضا قرار نگرفت و قرار شد، روز يكشنبه هر دو اين طرح‌ها مورد بررسي مجدد قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار «شهري» ايسنا، هيربد معصومي ـ معاون شهرسازي شهردار تهران ـ پس از توضيحاتي تكراري از اهميت طرح تفصيلي شهر تهران كه در حال حاضر اجرايي مي‌شود، توضيحاتي را در مورد اراضي ذخيره ارائه كرد و گفت: شناسايي دقيق اراضي ذخيره با يك مشاور آغاز شده و بر خلاف مطالعات قبلي كه اراضي ذخيره را پنج هزار هكتار اعلام كرده بود، اين اراضي بالغ بر سه هزار هكتار بوده است.

به گزارش ايسنا، حمزه شكيب ـ رييس كميسيون توسعه عمران شوراي شهر تهران ـ هم در جريان تصميم‌گيري براي طرح انحلال، گفت: در حالي اين موضوع را نيمه‌ كاره رها مي‌كنيم كه شهرداري قرار است، براي 700 ميليارد تومان اوراق مشاركت نوسازي سال 88 هم همانند 400 ميليارد تومان سال 86 اقدام كند و بهتر است هر چه زودتر در مورد عملكرد مالي سازمان نوسازي در مورد اين اوراق مشاركت بررسي و تحقيق و تفحص كنيم تا همان بلا بر سر 700 ميليارد تومان نيايد.

مرتضي طلايي ـ رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي ـ و محمدعلي نجفي ـ عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر ـ نسبت به روند كار شورا و لزوم پرهيز از هر نوع عجله و انجام نشدن كار مطالعاتي و بررسي دقيق مخالفت خود را مطرح كردند و اين بحث‌ها براي دقايقي فضاي بحث در صحن شوراي شهر را از حالت عادي و آرام خود خارج كرد.

به گزارش ايسنا،‌ خسرو دانشجو ـ سخنگوي شورا ـ در پاسخ به همكاران خود اظهار كرد: گفتيد اول توضيحات شهردار را بشنويم، بعد تصميم بگيريم، حالا توضيحات را شنيديم و ديديد كه شهردار وقت زيادي را براي شورا نگذاشته بود و زود رفت.

وي افزود: چهار پنج هفته است كه وقت شورا را براي بررسي اين موضوع گذاشته‌ايم و حالا مي‌گوييد كه عجولانه تصميم مي‌گيرند.

به گزارش ايسنا، مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ پس از اظهارات اعضا با تاكيد بر اين كه هيچ عجله و شتابي براي بررسي و تصميم‌گيري وجود ندارد، گفت: موضوع انحلال سازمان نوسازي و تحقيق و تفحص از آن مباحثي مرتبط با هم بوده و نياز به بررسي بيشتر دارد.

وي از اعضا خواست كه اجازه دهند طرح دوفوريتي تحقيق و تفحص روز يكشنبه و پس از ادامه مذاكرات بررسي شود كه اين مساله مورد توافق اعضا قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9002-08589
  • خبرنگار :