تيبا بدون ايربگ به بازار ميآيد؟!
در پي مسائل مطرح شده اخير درخصوص تاخير در تحويل تيبا و واكنش سايپا مبني بر اينكه مشكل تحويل اين خودرو نداشتن ايربگ (كيسه ايمني هوا) است، آخرين اخبار رسيده حاكي از آن است كه مشكل مربوط به ايربگ اين خودرو به نوعي حل و فصل شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حدود 10 روز پيش پايگاه اطلاعرساني گروه خودروسازي سايپا در پي بروز انتقاداتي در مورد تاخير در تحويل خودروهاي ثبتنامي تيبا، اعلام كرده بود كه هزار و 600 دستگاه از اين خودرو به دليل نداشتن ايربگ قابل تحويل به مشتريان نيست. اين در حالي است كه عليرضا نورافكن - رييس بخش مكانيك و خودرو موسسه استاندار و تحقيقات صنعتي ايران، به تازگي به ايسنا خبر داده كه اين موسسه تاييديه شمارهگذاري خودروهاي تيبا بدون ايربگ را تا پايان سال 1389 تمديد كرده است و اين خودروها ميتوانند بدون ايربگ وارد بازار شوند. اوايل آبان امسال، نخستين سري خودروهاي تيبا طي مراسمي در شهر مشهد به 30 نفر از ثبتنام كنندگان مشهدي تحويل داده شد. طبق وعده مديرعامل سايپا، قرار شده بود تا پايان امسال 10 هزار دستگاه تيبا به ثبتنامكنندگان اين خودرو از سال 1387 تحويل داده شود. همچنين به دليل ديركرد در تحويل خودرو به اين افراد، يك سفر دو روزه به مشهد نيز براي آنان به عنوان هديه در نظر گرفته شد. علاوه بر اين قرار شد كارت نارنجي سرويس دهي نيز به اين افراد تعلق گيرد كه بيمه بدنه را هم شامل ميشود. قيمت تيبا كه 80 درصد آن توليد داخل است 10 ميليون تومان و در صورت نصب تجهيزات 11 ميليون 700 تومان است. داستان تيبا (سايپا 231) به اين قرار بود كه شركت سايپا در سال گذشته 12 هزار دستگاه از اين خودرو را به عنوان اولين خودرو ملي توليدي خود در سه مرحله پيش فروش كرد كه قرار بود حدود هشت هزار دستگاه (دو سري 4 هزار دستگاهي) از آن پاييز و زمستان سال گذشته و چهار هزار دستگاه نيز در بهار امسال تحويل مشتريان شود. انتهاي پيام