*عذرخواهي از مردم به دليل تاخير در تحويل تيبا* هدايت از هيات مديره سايپا مي‌رود؟

در پي انتشار گزارش‌هاي مبني بر تاخير در واگذاري 7هزار دستگاه خودرو تيبا و با توجه به اين‌كه در مراسم تحويل اولين خودروهاي تيبا در نمايشگاه مشهد اعلام شده بود كه تمام خودروهاي ثبت نام شده براساس برنامه‌هايي که شرکت تعهد كرده، تا پايان سال 1389 تحويل خواهد شد، رييس هيات عامل ايدرو به علت عدم تحقق اين وعده خود از مردم عذرخواهي كرد. مجيد هدايت - رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: از مسوولان سايپا مي‌خواهم كه با جديت تمام نسبت به تحويل اين خودروها در كمترين زمان ممكن با توجه به وعده‌هاي داده شده، اقدام لازم را انجام داده و مشكلات پيش رو در خصوص عدم توليد به‌موقع اين خودرو را هرچه سريع‌تر برطرف كنند. وي ضمن تاكيد به پيگيري عملياتي شدن وعده‌هاي داده شده، گفت: دلايل اعلام شده به جهت تاخير در تحويل خودروهاي تيبا پذيرفته نيست و اين خودروها بايد هرچه سريعتر تحويل مشتريان شود. وي همچنين با اشاره به برخي مسائل و تحولات پيش آمده در شركت سايپا، موافقت کلي جايگزيني خود را با نفر جديد در هيات مديره سايپا اعلام كرد. رييس هيات عامل ايدرو اضافه کرد: تمرکز مديريت گروه سايپا براي استفاده از زمان به منظور افزايش توليد خودرو تيبا از امور ضروري است که معمولا طي 18 ماه خودروسازان کشورهاي ديگر ميزان توليد محصولات عرضه شده را مي‌توانند به بالاي 100هزار دستگاه در سال برسانند و اين وعده مسوولان اجرايي شرکت سايپا براي سال 1390 به بعد بوده است. وي گفت: برنامه گروه سايپا براي طراحي و توسعه محصولات جديد با مالکيت ايراني از اهم برنامه هاي مورد تاکيد در جلسات هيات مديره سايپا بوده و قطعا تمرکز توان مديريتي شرکت مي‌بايست صرف توسعه محصولات جديد شود که آيين‌نامه‌هاي توسعه کيفيت نيز که در دستور کار خودروسازان داخلي است، تاکيد بر اين امر دارد. به گزارش ايسنا، هدايت از ابتداي سال 1389 عضو و رييس هيات مديره سايپا بوده است. ساير اعضاي هيات مديره سايپا عبارتند از نعمت‌الله پوستين‌دوز (مديرعامل و عضو موظف)، جمشيد ايماني (رييس هيات مديره)، روح‌الله صمدي مله (نايب رييس هيات مديره) و علي ملك. اوايل آبان، نخستين سري خودروهاي تيبا طي مراسمي در شهر مشهد به 30 نفر از ثبت‌نام كنندگان مشهدي تحويل داده شد. طبق وعده مديرعامل سايپا، قرار بود تا پايان امسال 10 هزار دستگاه تيبا به ثبت‌نام‌كنندگان اين خودرو از سال 1387 تحويل داده ‌شود. همچنين به دليل ديركرد در تحويل خودرو به اين افراد، يك سفر دو روزه به مشهد نيز براي آنان به عنوان هديه در نظر گرفته شد. علاوه بر اين قرار شد كارت نارنجي سرويس دهي نيز به اين افراد تعلق گيرد كه بيمه بدنه را هم شامل مي‌شود. قيمت تيبا كه 80 درصد آن توليد داخل است 10 ميليون تومان و در صورت نصب تجهيزات 11 ميليون 700 تومان است. داستان تيبا (سايپا 231) يا همان مينياتور سابق به اين قرار بود كه شركت سايپا در سال گذشته 12 هزار دستگاه از اين خودرو را به عنوان اولين خودرو ملي توليدي خود در سه مرحله پيش فروش كرد كه قرار بود حدود هشت هزار دستگاه (دو سري 4 هزار دستگاهي) از آن پاييز و زمستان سال گذشته و چهار هزار دستگاه نيز در بهار امسال تحويل مشتريان شود. انتهاي پيام
  • شنبه/ ۷ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8912-04433
  • خبرنگار : 71296