«جلسه‌ي بعدي شوراي عالي سينما تا 10 روز آينده» جمال شورجه: مباحث سياسي به هيچ وجه در اين جلسه جايي نداشت

جمال شورجه از جمله حاضران شوراي عالي سينما در پي تشكيل اين جلسه، اظهار كرد: در جلسه‌ي شوراي عالي سينما، مباحث خوبي مطرح شد و برخلاف آن چه بعضي از جريانات القاء مي‌كردند، مباحث سياسي به هيچ وجه در اين جلسه جايي نداشت.

جمال شورجه ـ تهيه‌كننده و كارگردان ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارزيابي خود از اين جلسه‌ بيان كرد: جلسه روز گذشته بسيار اميدوار‌كننده بود و در حالي كه بعضي از سايت‌ها و جريانات القائات صنفي راجع به جلسه داشتند،مباحث مطرح شده در اين شورا، كاملا به دور از القائات سياسي و در خدمت ارتقا و پيشرفت سينما بود. در طرح‌ها و مصوبات به هيچ‌وجه ملاحظات سياسي و گرايشات سليقه‌اي نقشي ندارد و رييس‌جمهور هم در راس اين شورا بر غير‌سياسي بودن مباحث تأكيد ويژه‌يي داشتند.

وي درپاسخ به اين پرسش كه آيا در اين جلسه راهكاري هم در راستاي طرح هدفمند‌ي يارانه‌ها مورد بررسي قرار گرفته، گفت: در اين جلسه مورد خاصي مطرح نشد، اما احتمال دارد در جلسات بعد تأثيرات هدفمندي يارانه‌ها بر سينما در دستور كار قرار گيرد، البته سينما مبتلا به هدفمند‌شدن يارانه‌ها نيست و فعلا در دستور كار قرار ندارد، اما اگر ببينيم هدفمندي يارانه‌ها به زيرمجموعه‌هاي سينما و در نتيجه بر سينما تاثير گذاشته است، روي آن بحث خواهيم كرد.

اين كارگردان درباره‌ي تركيب سينماگران حاضر در شوراي عالي سينما هم اظهار كرد: طبق مصوبه‌ي هيات وزيران رييس‌جمهور به عنوان رييس شورا و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم به عنوان نايب رييس شوراي عالي سينما محسوب مي‌شوند. هم‌چنين پنج نفر از سينماگران معتبر به تشخيص وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين جلسات حضور دارند كه در اين جلسه مسعود ده‌نمكي، محسن علي‌اكبري، شهريار بحراني، احمد نجفي و داوود ميرباقري به انتخاب وزير شركت كرده بودند. ضمن آن كه مسعود جعفري جوزاني به عنوان نماينده‌ صنوف و بنده به عنوان نماينده‌ تشكل‌هاي مستقل سينما در اين شورا شركت خواهيم كرد كه جعفري‌جوزاني به دليل مسافرت در جلسه اول حضور نداشتند.

اين عضو شوراي عالي سينما در پايان از تشكيل جلسه بعدي شورا در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: قرار است جلسه‌ي بعدي شوراي عالي سينما هرچه زودتر و تا 10 روز آينده تشكيل شود، چرا كه مباحث طرح‌ شده در جلسه‌ي اول بسيار گسترده بود و قرار شد راهكارهاي اجرايي‌كردن مسائل مطرح شده در جلسه‌ي بعد پيگيري شود.

انتهاي پيام

  • جمعه/ ۱۰ دی ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8910-06314
  • خبرنگار : 71408