همايش تجليل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش کردستان برگزار شد

همايش بزرگداشت هفته پژوهش و تجليل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برتر آموزش و پرورش کردستان روز گذشته با حضور 906 نفر از پژوهشگران برتر در سنندج برگزار شد. به گزارش ايسنا، عضو پژوهشکده مطالعات و تحقيقات وزارت آموزش و پرورش در اين همايش که در باشگاه فرهنگيان سنندج برگزار شد، گفت: پژوهش و تحقيق منجر مي‌شود که بعضي از واقعيت‌ها کشف شده و تفسير درست از تحقيقات انجام گرفته و مسير تعالي براي آيندگان گشوده شود. دکتر اقبال قاسمي پويا افزود: در کنار هر تحقيق و پژوهشي بايد بحث آموزش نيز مورد توجه مديران و مسؤولان قرار گيرد؛ چرا که افراد آموزش ديده مي‌توانند در تصميم گيري‌هاي سازماني مثمر ثمر واقع شوند. وي با اشاره به اينکه نقش و جايگاه پژوهش و پژوهشگري در حوزه آموزش و پرورش بسيار حائز اهميت است، تصريح کرد: ارتقاي پژوهش در آموزش و پرورش سبب پيشرفت دانش‌آموزان مي‌شود. عضو پژوهشکده مطالعات و تحقيقات وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه هدف يک معلم پژوهنده بايد رشد آگاهي‌هاي خود باشد، خاطرنشان کرد: يک پژوهش مطلوب مي‌تواند در تصميم‌گيري و ديدن آينده به افراد کمک کند و داراي استقلال در ارائه نظريه‌هاي مختلف باشد. دکتر قاسمي پويا از مسؤولان و مديران مدارس خواست به مشکلات معلمان پژوهنده در بحث تحقيق و پژوهش بيشتر رسيدگي کرده و مشکلات را به صورت جدي و مستمر پيگيري و رفع کنند. رييس سازمان آموزش و پرورش کردستان در اين همايش گفت: پژوهش مبناي تحول و توسعه در آموزش و پرورش است و ارتقاي پژوهش در آموزش و پرورش سبب پيشرفت دانش‌آموزان مي‌شود. خسرو ساکي با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهشي سازمان آموزش و پرورش کردستان افزود: از بين 24 هزار فرهنگي در استان 906 نفر در طرح معلم پژوهنده شرکت کرده‌اند که اين تعداد بسيار کم است. وي به برگزاري دوره‌هاي آموزشي اقدام پژوهي اشاره و اظهار كرد: در اين دوره سال گذشته تعداد 1440 معلم شرکت داشتند همچنين امسال نيز همين تعداد معلم در اين طرح حضور پيدا کردند. انتهاي پيام
  • پنجشنبه/ ۹ دی ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8910-05482
  • خبرنگار :