بازيگر نقش «فخرالتاج» در سريال «قهوه تلخ» گفت: بازيگران زن در شبكهي پخش خانگي به لحاظ ايفاي نقش آزادي عمل بيشتري نسبت به تلويزيون دارند؛ چراكه معمولا در كارهاي تلويزيون بازيگران طنز خانم چندان جاي كار ندارند.
اليكا عبدالرزاقي در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: محدوديتها و خط قرمزهاي شبكهي نمايش خانگي با تلويزيون فرق زيادي ندارد؛ حداقل ما اين مساله را پس از بازي در «قهوه تلخ» احساس كرديم.
وي افزود: شبكهي نمايش خانگي هم همان خط قرمزهاي تلويزيون را دارد، فقط كمي دست بازيگران زن در ايفاي نقش و نه در پوشش و حجاب، بازتر است.
اين بازيگر دربارهي فشار آنتن براي رساندن قسمتهاي يك سريال به پخش و تاثير آن بر ايفاي نقش بازيگران، گفت: من فكر ميكنم فشار آنتن بيشتر جنبهي مثبت دارد؛ فشار آنتن يك ويژگي به كارهاي مهران مديري داده و آن اين است كه باعث ميشود مهران مديري در يك پلان بازيگرها را ميچيند و بداههگوييهايي نيز در آن اتفاق ميافتد كه در نوع خود جذاب است.
وي ادامه داد: اما در پروژه عظيمي مانند «قهوه تلخ»، با توجه به پلانهايي كه گرفته ميشود، چندان امكان آن وجود ندارد كه كار روز پخش داشته باشد، در اين صورت كار خيلي سخت ميشد.
اين بازيگر در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا در سريال «قهوه تلخ» بداههگويي هم داشته و تا چه اندازه مهران مديري به بازيگران اجازه بداههگويي داده است؟ بيان كرد: بداههگويي در «قهوه تلخ» خيلي كم اتفاق ميافتد، ولي وجود دارد؛ چرا كه در حال كار بر روي اين سيستم هستيم كه اگر ايدهي جالبي وجود داشته باشد، هيچ كس جلوي ديگري را نگيرد و كارگردان آنقدر دست بازيگران را باز گذاشته است كه بتوانند خلاقيت به خرج بدهند.
اليكا عبدالرزاقي در پايان دربارهي همكاري با مهران مديري عنوان كرد: من اين همكاري را از سال 85 با سريال «باغ مظفر» شروع كردم كه بعد ادامه پيدا كرد. در مجموعه 10 قسمتي «گنج مظفر» هم كار كردم كه از تلويزيون پخش نشد، بعد از آن در پروژههاي «مرد هزار چهره» و «قهوه تلخ» نيز حضور داشتم.
انتهاي پيام